واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰

باهنر: لاریجانی مستجاب الدعوه است

تدبیر24:«مهندس محمدرضا باهنر» يا همان مرد لابي‌هاي مجلس ‌ثبت‌نام نکردنش براي انتخابات مجلس دهم را يک سوزنباني براي تغيير مسير قطار سياستش مي‌داند.
 
 او در ميان صحبت‌هايش گريزي به خاطرات حضورش در مجلس‌هاي گذشته زد. از نظر باهنر افرادي که از کار حزبي فرار مي‌کنند همان کساني هستند که رأي‌آوريشان را منوط به کارهاي پوپوليستي مي‌دانند.
 
گفتگو با مرد لابي‌هاي مجلس با مزاح و شوخي شروع شد. او که زماني به دست راست علي لاريجاني در مجلس معروف بود وقتي صحبت به لاريجاني مي‌رسد مي‌گويد «آقاي لاريجاني مستجاب الدعوه هستند». او در جواب ‌‌اين سوال که «آيا دعايشان براي شما هم گيرا بوده است؟» با طنازي خاص خودش ماجراي روز بعد از ثبت نام مجلس دهم و شاکي شدن لاريجاني از مشورت نکردنش در اين موضوع را روايت کرد و گفت: «لاريجاني مستجاب الدعوه است اما براي رأي نياوردن من دعا نکرده بود، شايد دعا کرد که ثبت نام نکنم». مشروح گفت‌وگوي محمدرضا باهنر با خبرآنلاين را ‌ بخوانيد:

‌آقاي مهندس! آقاي تاجگردون خاطره‌اي از آقاي لاريجاني در مورد شما تعريف كرده و گفته بودند که رئيس مجلس گفته است «اگر باهنر بيكار بماند، توطئه مي‌كند.»، الان شما در حال توطئه خاصي هستيد؟

(خنده)والا!‌، نمي‌دانم آقاي تاجگردون اصل خبر را هم چقدر دقيق گفته است. چون من نشينده بودم. در هر صورت آقاي لاريجاني تا آن زمان كه با هم برخورد داشتيم و حتي الان به من محبت دارد. حتي در مورد ثبت نام نكردنم هم شاكي شدند.چون بنده يك بار ديگر هم قرار بود ثبت نام نكنم اما 6 ماه قبل از ثبت نام‌ها موضوع را «لو» دادم.

براي مجلس هفتم بود؟

بله. مجلس هفتم بود و مي‌خواستم براي مجلس هشتم ثبت نام كنم. آن زمان مصاحبه كردم و گفتم كه نمي‌خواهم ثبت نام كنم، خيلي هم ايستادگي كردم ولي در نهايت وادار به ثبت نام شدم. اما اين بار چون تجربه داشتم كاملا محرمانه برخورد كردم. در حدي كه به فرزندان خودم هم نگفتم. دختر كوچك من مي‌گفت: «بابا من دوست دارم بابايي داشته باشم كه نماينده نباشد، بايد چه كار كنم؟»(خنده)

5 ماه مانده بود به ثبت نام،‌ به دخترم گفتم كه بابا! انگار دعايت دارد،مستجاب مي‌شود. جلوتر رفتيم و دو هفته مانده بود به ثبت نام، ترسيدم، نكند دخترم برود به خواهرهايش اين موضوع را بگويد و از اين طريق داستان ما فاش شود. به همين دليل رفتم به اين دختر كوچكم هم گفتم كه«نه.مثل اينكه دعايت مستجاب نشد. احتمالا من بايد بروم ثبت نام كنم.» دخترم خيلي ناراحت شد اما براي اينكه خبر لو نرود،مجبور شدم اين كار را انجام بدهم.خلاصه اينكه آقاي لاريجاني خيلي محبت داشتند. البته همه روساي مجلس اينگونه بودند. در هر صورت بنده در سايه سه رئيس مجلس كار كرده‌ام.

خب دليل اصلي شما چه بود؟

و اما دليل اصلي من. هر كسي از من مي‌پرسد چرا ثبت نام نكرديد؟هم شوخي و هم جدي مي‌گويم که شما 28 سال راهي را برو، اگر حوصله كردي كه در سال بيست و نهم هم اين راه را بروي، به من توصيه كن.در واقع اين اقدام بنده يك سوزن باني براي تغيير ريل بود، وگرنه ما قاعدتا بازنشستگي نداريم. ما اميد داريم تا زمان حيات، انشاءالله از پيگيري و تلاش براي اصول و اهداف نظام غفلت نكنيم و حس بازنشستگي نداشته باشيم. اما اينكه حتما اين خدمت بايد در مجلس باشد، قاعدتا اينگونه نيست. به اين دليل بنده ثبت‌نام نكردم و انشاءالله كارهاي ديگر انجام مي‌دهم. اما آن نقل خاطره آقاي تاجگردون از آقاي لاريجاني، طنزگونه بوده است.

آن حرف شوخي بود اما ما جدي مي‌خواهيم از شما بپرسيم كه چه مي‎كنيد؟

بله.اين درست است، اما حرف‌هاي آقاي تاجگردون احساس مي‌كنم كه جملات به گونه خاصي مطرح شده است. حتي اگر اصلش هم در واقعيت گفته شده باشد، حالت شوخي و طنز داشته است.

‌حالا الان چه مي‌كنيد؟

الان من يك مقدار كارهاي گذشته‌ام شامل بعضي پيگيري‌ها و قرارها را جمع و جور مي‌كنم. ولي بيشتر تلاشم اين است كه دنبال كارهاي تشكيلات سياسي باشم، در واقع دنبال جمع كردن و منسجم كردن نيروهاي اصولگرا هستم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: