واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳

لابي نرخ بهره عامل رخدادهاي تركيه

آنكارا - رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه بار ديگر لابي نرخ بهره را پشت اعتراضات ضد دولتي در اين كشور دانست.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ايرنا ، اردوغان در نشست مجمع عمومي اتحاديه اتاق ها و مبادلات بازرگاني تركيه در استانبول گفت: در پشت رخدادهاي اخير در تركيه عوامل اقتصادي از جمله لابي نرخ بهره قرار دارد.
نخست وزير تركيه با انتقاد از افرادي كه از دولت آنكارا به عنوان حكومتي ديكتاتوري نام مي برند، افزود: حزب حاكم عدالت و توسعه با كسب بيشترين آرا از صندوق هاي راي برگزيده شده است و وي از اين آرا حفاظت مي كند.
وي با اشاره به رخدادهاي و اعتراضات اخير در خيابان هاي شهرهاي مختلف تركيه اظهارداشت : ايجاد دمكراسي تنها با حضور در پاي صندوق هاي راي حاصل مي شود و هرگونه مداخله ديگر نامشروع است.
نخست وزير تركيه در ادامه گفت : دولت تركيه نه تنها به عنوان نماينده حزب حاكم عدالت و توسعه بلكه به عنوان نماينده تمامي مردم اين كشور عمل خواهد كرد.
اردوغان پيش از اين نيز از لابي نرخ بهره ، برخي از رسانه ها و نهادهاي بين المللي را عامل ايجاد اعتراضات اخير در تركيه نام برده بود.
ناآرامي ها در تركيه از دو ماه پيش با اعتراض به تصميم دولت اردوغان براي تخريب يك پارك در ميدان تقسيم شهر استانبول با هدف ساخت مركزي تجاري شروع شد.
تظاهرات معترضان بعداز مداخله نيروهاي امنيتي و پليس تركيه و استفاده از گازهاي فلفل و اشك آور و ماشين هاي آب پاش به درگيري هاي خونين بين دو طرف منجر و دامنه ناآرامي ها به سراسر تركيه كشيده شد.
بي اعتنايي نخست وزير تركيه به مطالبات معترضان ، لغو نكردن سفرش به شمال آفريقا ، عذرخواهي نكردن از مردم ، تشديد اقدامات نيروهاي پليس و امنيتي و اظهارات تهديدگونه اردوغان نه تنها آبي بر شعله هاي آتش خشم معترضان نريخت بلكه همچون پاشيدن بنزيني شعله هاي اين آتش را شعله ور تر كرد.
مردم تركيه در كنار اعتراض به برخي سياست هاي داخلي دولت اردوغان، از مداخله آنكارا در امور داخلي سوريه و حمايت از تروريست هاي مسلح ضد نظام و مردم سوريه راضي نيستند.
برخي از ناظران ، ناآرامي هاي اخير تركيه را ترجمه مداخلات دولت اردوغان در امور داخلي سوريه و حمايت همه جانبه آن از تروريست ها ارزيابي كرده اند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: