واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۶۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲

زنان مغرب برده جنسي شيخ نشينان خليج فارس

جمعيت حقوق بشرمغرب با انتشار گزارشي دربارۀ کارگران مغربي در کشورهاي حاشيۀ خليج فارس، از سوء استفاده هاي جنسي اين شيخ نشين ها از زنان مغربي پرده برداشت.

جمعيت حقوق بشرمغرب، با انتشار گزارشي دربارۀ زنان کارگر مشغول به کاردر کشورهاي خليج فارس، اعلام کرد: «رفتارهايي که با زنان مغربي مي شود، توهين به کرامت و شأن آنان است».
اين جمعيت افزود: «مساله مربوط به قاچاق انسان است که نقض جدي حقوق بشر به شمار مي رود که به زندگي، آزادي و کرامت اصيل انسان ها آسيب مي زند».

روزنامۀ اينترنتي هسپرس نوشت که اين جمعيت با صدور بيانيه اي اعلام کرده است: «شهروندان مغربي که براي کار به برخي کشورهاي حوزه خليج فارس مسافرت مي کنند، معمولا بايد کارهاي اجباري انجام داده يا مجبور به انجام کارهايي مي شوند که شان آنان را زير سئوال مي برد».
اين جمعيت افزود: «در اين ميان، زنان بيشتر آسيب مي بينند؛ زيرا با مورد سوء استفاده هاي جنسي قرار مي گيرند يا به اجبار به کارهايي مشغول مي شوند که بيشتر به بردگي شباهت دارد».

در اين بيانيه؛ همچنين، آمده است: «مقامات مسئول به رغم فريادهاي کمک خواهي اين زنان در شبکه هاي اجتماعي يا شکايتشان به مسئولين، براي حمايت از آنان يا رهانيدشان از اين وضعيت به وظيفه خود عمل نمي کنند».

جمعيت حقوق بشر مغرب تاکيد کرد: شهروندان مغربي که براي يافتن لقمه ناني مجبور به مهاجرت و دور ماندن از خانواده هاي خود شده اند بايد از حقوق اقتصادي، اجتماعي خود بهره مند شوند، کرامتشان حفظ و مشکلاتشان حل و فصل شود».

اين جمعيت هم چنين بر ضرورت تلاش براي رهايي شهروندان مغربي که قرباني قاچاق انسان در کشورهاي حوزه خليج فارس شده اند، تاکيد کرد و خواهان کمک به آنان براي گذر از مشکلاتشان شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: