واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

گزارش"لس آنجلس تایمز"از جنجال باج 400ميليون دلاري براي آزادي زندانيان: اوباما به ایران باج نداد

تدبیر24:   روزنامه "لس آنجلس تایمز" نزدیک به دموکرات ها و یکی از مهم ترین نشریات امریکایی درباره اتهام اخیر مطرح شده از سوی  جمهوریخواهان علیه اوباما درباره ایران می نویسد:"پرزیدنت اوباما در جنگی لفظی با جمهوریخواهان هفته گذشته اشاره کرد که اتهام وارد شده از سوی آنان درباره باج مخفیانه 400 میلیون دلاری امریکا به ایران در اوایل سال جاری برای ازادی چهار زندانی امریکایی از جمله جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست واهی است.
به گزارش "سايت روزنو"،اوباما استدلال بهتری در مقایسه با جمهوریخواهان داشت. با این حال، این جنجال درست یک سال پس از توافق هسته ای مطرح می شود توافقی که باعث کاهش فعالیت های هسته ای ایران شد. این توافق سبب شد تا بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای پیدا شود و از تحریک کشورهای منطقه براي مسابقه تسلیحاتی با ایران خودداری شود".
این روزنامه در ادامه می نویسد:"فریاد جمهوریخواهان با طرح ادعای "باج" در گزارش  روزنامه وال استریت ژورنال مطرح شد. آن روزنامه نوشت که در جعبه های چوبی انباشه با یورو، فرانک سوئیس و ارزهای دیگر پول ها با هواپیما  در ژانویه به ایران انتقال داده شدند درست همان زمانی که امریکایی ها در ایران ازاد شدند.
 "پل رایان" رییس مجلس نمایندگان در این باره اشاره کرده بود که ارائه پول نقد به ایران اغاز فصل دیگری از گمراه کردن مردم امریکا با هدف فروش توافق هسته ای به زعم او خطرناک با ایران از سوی دولت اوباما است".
این روزنامه در ادامه اشاره می کند که اوباما در کنفرانسی خبری در روز پنجشنبه اظهار کرد که این پول نه یک باج که بخشی از یک معامله تسلیحاتی ناتمام بوده است. این روزنامه می نویسد:"همان هایی که فریاد می زدند که اوباما به ایران باج داده پیش تر پیش بینی می کردند که توافق هسته ای شکست خواهد خورد. هر دو مورد ریشه در سیاسی کاری های جمهوریخواهان دارد".
لس آنجلس تایمز با اشاره به تلاش های مخالفان برجام در امریکا برای کارشکنی در آن می نویسد:"برای مثال، باید به اصلاحیه تصویب شده توسط مجلس تحت کنترل نمایندگان جمهوریخواه برای جلوگیری از فروش محصولات بوئینگ به ایران اشاره کرد.
 این در حالیست که در توافق هسته ای آمده است امریکا اجازه می دهد تا قطعات هوایی تجاری و هواپیماهای مسافربری به ایران فروخته شوند".
این روزنامه در پایان می نویسد:"البته ایران نیز خود تا حدی در بی اعتمادی ایجاد شده با امریکا دخیل و مقصربوده است. اوباما با توافق هسته ای به ایران اعتبار و امتیاز تازه ای داد اما همزمان از آن چه فعالیت های بی  ثبات سازنده ایران در منطقه به خصوص علیه اسرائیل و کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس قلمداد می کند انتقاد کرده است و از سیاست ایران در سوریه و یمن نیز ناراضی است. اما او به یک هدف بزرگ با توافق هسته ای یک سال پیش دست یافت و آن دور کردن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای بود". 
برچسب ها: تدبیر24 اوباما باج
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: