واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

دولت قرارش در دیپلماسی واقع بینی است

تدبیر24: یک کارشناس بین الملل با اشاره به هجمه هایی که گروهی در داخل کشور نسبت به توافق نهایی هسته ای از خود بروز می دهند، معتقد است که منتقدان برجام موفق نمی شوند.

داوود هرمیداس باوند در گفت و گو با خبرنگار آستان در همین رابطه گفت: واقعا جای سئوال است که عده ای چطور می توانند چشم بر واقعیت ببندند و سعی شان شبانه روز  بر این باشد که برجام را بی تاثیر بدانند و به جامعه اینطور القاء کنند که هیچ اتفاقی نیفتاده است. 

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به حوزه اقتصاد و تحولاتی که صورت گرفته،بیان کرد: در حوزه اقتصاد به طور مشخص شاهد مراودات با نظام بین الملل است و این نشانه ای برای بهبودی شرایط محسوب می شود. همچنین رابطه هایی که ایران در این یکسال با کشورهای مهم داشته، اتفاقی نیست که کسی بتواند اثرات مثبتش را نادیده بگیرد.

وی همچنین افزود: دولت یازدهم از همان اولین روزهایی که شروع به کار کرد، نشان داد که قرارش در دیپلماسی واقع بینی است و همانطور که مشاهده شد، پرونده ای که بیش از یک دهه به عنوان مشکلی حل نشدنی ضرر رسان بود، به بهترین نحو ممکن مدیریت شد و توافقی به دست آمد که هیچ کس نمی تواند با نظرات کارشکنی تخریبش کند. بر همین اساس توصیه من به آنها این است که دست از تخریب برجام بردارند تا بیش از این در افکار عمومی زیر سئوال نروند و هم اینکه منافع کشور را تهدید نکنند.

داوود هرمیداس باوند خاطر نشان کرد: در جهان امروز تعامل امری مهم و اجتناب ناپذیر است و به همین دلیل دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که روز به روز با کشورهای بیشتر و تاثیرگذارتری همکاری داشته باشیم تا از این طریق امکان تحقق اهداف تعیین شده فراهم شود.

منبع:آستان

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: