واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی

13 آبان و حفظ اصول

مقابله با استکبار جهانی و شعار «مرگ بر آمریکا» از اصول انقلاب اسلامی ایران است اما در دستیابی به هدف‌های عالی نظام نباید اقداماتی را انجام دهیم که به دستیابی ما به منافع ملی . . .

تدبیر24 : به لحاظ تئوریک موفقیت هر کشور در عرصه سیاست خارجی به اجماع داخلی آن برای دستیابی به منافع ملی بستگی دارد. اگر چندصدایی در مدیریت داخلی کشورها مفید و موثر است، در عرصه سیاست خارجی تک‌صدایی مفید است و باید همه جریانات، گروه‌ها و احزاب با یک موضع و با یک صدا در عرصه بین‌المللی حضور پیدا کنند. این مورد به لحاظ تئوریک در سیاست خارجی اثبات شده است. تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به تعبیر مقام معظم رهبری با یک دیپلماسی فعال وارد عرصه بین‌المللی شد تا بتواند گره‌هایی را که اغلب آنها را معاندین و دشمنان ملت ما به وجود می‌آورند، باز کند. رئیس‌جمهورمحترم که خودشان فردی انقلابی، باسابقه و متدین هستند بارها در بیاناتشان بر اصول سیاست خارجی و بر خطوط قرمز نظام به طور صریح تاکید کردند. ایشان اعلام کرده‌اند که از منافع ملی و اصول سیاست خارجی نظام هرگز عقب‌نشینی نخواهند کرد.

 رئیس‌جمهور محترم مانند یک انقلابی وارد عرصه شدند. وزیر امور خارجه همانطور که در مذاکره‌ای که با وزیر خارجه آمریکا داشتند و اکنون متن مذاکرات در اختیار کمیسیون امنیت ملی مجلس است نشان داده که محکم روی خطوط قرمز نظام و اصول سیاست خارجی ایستاده است. به همین خاطر نیاز است که تمام فعالان سیاسی کشور با هم در عرصه سیاست خارجی همصدا شوند و از مذاکره‌کنندگان کشور و از سیاست خارجی دولت یازدهم حمایت کنند تا نمایندگان ایران بتوانند، یکصدا و با یک موضع واحد در عرصه بین‌المللی حضور پیدا کند. در مورد راهپیمایی روز جهانی مبارزه با استکبار یعنی 13آبان هم یک نکته باید گفته شود و آن اینکه شعار مرگ بر آمریکا و مقابله با استکبار جهانی شعار اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران است و تیم دیپلماسی دولت یازدهم هم با این شعار همراه است. باید ادعا کرد دیپلمات‌های ایران هیچ‌گاه با این شعار مخالفتی نداشته‌اند. باید گفت که دوستان آمریکا و کشورهای اروپایی اکنون به نکته‌ای رسیده‌اند که ایران در 34سال پیش در مورد سفارت آمریکا به درستی استفاده می‌کرد. سفارت آمریکا کانون جاسوسی و توطئه حتی در کشورهای دوست آمریکاست. انقلابیون ایران 34سال قبل بر این نکته و این فعالیت‌ها تاکید می‌کردند و همان موقع بود که جوانان انقلابی سفارت آمریکا را «لانه جاسوسی» نامیدند.

باید دانست که مقابله با استکبار جهانی و شعار «مرگ بر آمریکا» از اصول انقلاب اسلامی ایران است اما در دستیابی به هدف‌های عالی نظام نباید اقداماتی را انجام دهیم که به دستیابی ما به منافع ملی کشورمان لطمه وارد کند. مثلا در قضیه سفارت انگلیس حرکتی انجام شد که به ضرر ایران در عرصه بین‌المللی تمام شد. در واقع می‌توان اذعان کرد که تصرف سفارت انگلستان و برخی دیگر از اقدامات نسنجیده بود که در نهایت به منافع ملی کشور لطمه وارد کرد. بنابراین مردم ایران باید در روز 13آبان و مناسبت‌های پیش رو به‌گونه‌ای حرکت کنند که خدای نا کرده راه افراط و تفریط نپیمایند و در عین حال که اصول نظام را حفظ و حتی ذره‌ای از این اصول کوتاه نمی‌آیند سعی کنند اقداماتی را انجام ندهند که مورد سوءاستفاده رسانه‌ها و کشورهای معاند قرار بگیرند و آن سوژه‌ها را به عنوان اتهام به ملت ایران مطرح کنند و درنهایت بدخواهان نظام برای دیپلماسی دولت یازدهم مشکل ایجاد کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
0
1
این که هر دوستی رو دشمن کنی حمتقته و این که خریت کنی و دشمن رو دشمن تر کنی که دیگه ...
نظر شما: