واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۶۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱

نباید با مردم خشن برخورد کنیم

  تدبیر24: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براین‌که باید به پیامبر(ص) تأسی کنیم، گفت: نباید به مردم توهین کرده یا تحقیرشان کنیم؛ نباید با مردم خشن برخورد کنیم. اگر مردم را بترسانیم و خشن برخورد کنیم، مثل پیامبر(ص) عمل نکرده‌ایم. حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبر ناطق‌نوری درمراسم چهارمین ‌سال درگذشت آیت‌الله محی‌الدین انواری در مسجد قبای تهران اظهار کرد: خداوند پیامبر(ص) را برای ما اسوه قرار داده است. 

زمانی این پیامبر برای ما اسوه است که به روش، منش و اخلاق او تأسی کنیم. رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری تأکید کرد: ما روحانیون مقدم بر بقیه هستیم؛ چون راهنمای بقیه هستیم و می‌خواهیم بگوییم «العلماء ورثاء الانبیاء». وراثت پیامبر در این است که ما را تکریم کنند؟ یا وراثت پیامبر در ابلاغ دین و نمونه بودن درجامعه و جلب انسان‌ها و گفتن حق و دفاع از حق و تحمل سختی‌ها برای امربه معروف و نهی ازمنکر است؟ وی ادامه داد: واقعا فاصله ما با پیامبر و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) که خودمان را پیروان آنها می‌دانیم، زیاد است. پیامبر در بین وحشی‌ترین و خشن‌ترین انسان‌ها و انسان‌های هتاک مبعوث شد. 

پیامبر هیچ‌گاه قهر نمی‌کرد؛ اگر قهر می‌کرد، نمی‌توانست کاری انجام دهد. پیامبر(ص) از این آدم‌های وحشی عمار، یار و ابوذر درست می‌کند. ناطق‌نوری با بیان این‌که دیگر مثل استاد شهید مطهری به دنیا نمی‌آید، افزود: این فیلسوف و متفکر بزرگ برای این‌که بتواند در بین جوانان راه پیدا کند، حوزه را رها کرد و به تهران آمد و در دانشکده الهیات مشغول تدریس شد. 

او برای این‌که بتواند جوانان را هدایت کند، خودش را می‌شکند و پایین می‌آورد و داستان راستان می‌نویسد. این‌که شأن ما نیست را نمی‌دانم چه کسی درآورده است؟ نباید خودمان را تافته جدابافته بدانیم؛ مثلا بگوییم شأن من نیست سلام کنم یا جلوی کسی بلند شوم.  وی با طرح این سوال که «اگر پیامبر این‌طور عمل می‌کرد، می‌توانست موفق شود؟» ادامه داد: او اسوه است ما باید به او تأسی کنیم. البته بزرگانی داشتیم که می‌توانیم به آنها تأسی کنیم. خود امام‌خمینی(س) اسوه است. وقتی در آغاز نخستین دوره مجلس شورای اسلامی به دیدار امام رفتیم، فخرالدین حجازی شروع به تجلیل از امام کرد. نخستین جمله‌ای که امام فرمودند، این بود که من خوف این دارم آنچه این آقا گفت، باورم بیاید.

منبع: شهروند
برچسب ها: تدبیر24 خشونت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: