واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۶۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که از طریق فرهنگ سازی مناسب در راستای مصرف اجناس تولید داخل، ارتقای کیفیت کالاها و کاهش قیمت تمام شده زمینه برای رونق بازار فراهم می شود.
   تدبیر24: فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی رونق بازار را به همراه داردمحمد اصولیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رونق بازار تولیدات داخلی گفت:مسئولان با انجام تبلیغات مناسب می بایست مصرف کنندگان را راغب به خرید تولیدات داخلی کنند و به عنوان نمونه شعاری مبنی بر "ایرانی، ایرانی بخر" یکی از اقدامات تبلیغاتی جالبی است که می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه تنها اکتفا به تبلیغات جهت ایجاد رونق در بازار نمی تواند موثر باشد، گفت: باید ابتدا یک فرهنگ سازی همه جانبه ای در راستای مصرف اجناس ایرانی انجام گیرد زیرا آنچه که از کیفیت کالاهای داخلی در اذهان عمومی باقی مانده است، تصویر جالبی نیست لذا باید اقدامات جدی تری در خصوص تغییر نوع نگرش مردم صورت گیرد.

 اصولیان در ادامه افزود: به مرور زمان باید اقداماتی جهت رقابت پذیری کالاهای ساخت داخل با اجناس وارداتی مشابه آن انجام پذیرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه باید بسترهای مناسب جهت خرید اقلام کالاهای ایرانی در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گیرد، گفت: از طریق ایجاد رونق در بخش صنایع و افزایش تولیدات با کیفیت مناسب و قیمت نازل می توان این زمینه ها را فراهم ساخت.

وی در پایان استفاده از کارت های خرید اعتباری را کم اثر دانست و افزود: توزیع این کارت ها به دلیل دارا بودن ارزش افزوده، شرایطی مشابه به وام های سابق خرید کالا داشته و بعید است که ساز و کار مناسبی داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: