واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۶۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
مهناز جعفریان در گفتگو با تدبیر24 :

زنان گیلانی بسته بندی استاندارد محصولات ارگانیک را آموزش دیده اند

در شهرستان رودسر با همکاری فرماندار در یکی از مراکز آموزشی دوره را برگزار کردیم و تقریبا حدود 80 نفر و در حدود 4 روز دوره های آموزشی برگزار شد

 تدبیر24:مشاور معاون امور بانوان و معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان گیلان گفت: زنان روستایی استان گیلان بعد از شرکت در دوره های آموزشی مشترک بین معاونت زنان ریاست جمهوری و سازمان استاندارد علاقمند هستند با تشکیل سمن محصولات ارگانیک خود را به فروش برسانند و با بسته بندی استاندارد آن را به بازار بین المللی ارائه دهند.

مهناز جعفریان در خصوص تفاهم نامه مشترک معاونت زنان ریاست جمهوری و سازمان استاندارد در استان گیلان گفت: در سال 93 با توجه به محدودیت زمانی موجود این دوره در اداره کل واقع در مرکزاستان آموزش ها به صورت متمرکز برگزار گردید و تعداد 34 بانوی روستایی را برای شرکت در این دوره ها دعوت شده اند و این دوره طی دو روز کاری برگزار شد بعد از برگزاری دوره تا پایان شهریور ماه به صورت حضوری و یا تلفنی مشاوره هایی را به این افراد ارائه کردیم.

وی افزود: از آنجا که تعداد افراد تحصیلکرده در بین بانوان روستایی زیاد است از این شرایط برای تشکیل سمن استفاده کردیم و این افراد برای تشکیل سمن دور هم جمع شدند و تقاضای آن داده شد اما هنوز به ثبت نرسیده است.

مشاور معاون امور بانوان و معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان گیلان با اشاره به سال 94 اظهار کرد: از آنجا که در این سال فرصت بیشتری برای دوره آموزشی وجود داشت و امکان عقد قرار داد وجود داشت با انجمن مدیران کنترل کیفیت استان که تایید صلاحیت آموزشی هم دارند قراردادی بسته شد و طی آن شرق گیلان را ملاک قرار دادیم و در شهرستان رودسر با همکاری فرماندار در یکی از مراکز آموزشی دوره را برگزار کردیم و تقریبا حدود 80 نفر و در حدود 4 روز دوره های آموزشی برگزار شد که به علت مشکلات مالی از همکاران استاندارد و جهاد کشاورزی در این دوره ها استفاده کردیم.

جعفریان ادامه داد: در سال 93 افراد دوره دیده خوشه ها را تشکیل دادند؛ مجموعه 180 نفر خوشه ها را تشکیل دادند ودر سال 94 بیش از 500 نفر در خوشه ها شرکت کردند و توانستیم برای 10 مزرعه باغ کیوی، باغ چای و مزرعه برنج را با کمک جهاد کشاورزی راهنمایی های لازم انجام شود.

مشاور معاون امور بانوان و معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان گیلان در پاسخ به این پرسش که مشکلات به ثبت نرسیدن سمن چه بوده گفت: در ابتدا مشکل با نام سمن بود که توانستیم آن را به شکلی طراحی کنیم که پذیرفته شود و اساسنامه آن پذیرفته شده است؛ از طرفی هدف ما این بود که این سمن را استانی به ثبت برسد و به مشکلاتی برخورد کردیم و با کمک مشاور امور بانوان استان اطلاعات را کامل کردیم و در ادامه راه قرار گرفته ایم.

وی اظهار کرد: برای مطمئن شدن از آموزش های ارائه شده درخوشه ها، به صورت رندوم با این افراد تماس گرفتیم و سوالاتی را در خصوص مطالب ارائه شده مانند کشت ارگانیک و آشنایی با استاندارد و مفاهیم آن پرسیده شد و ارزیابی ها به عمل آمد.البته این کار حسن دیگری هم که داشت این بود که آنان متوجه شدند که ما به این دوره ها علاقمند هستیم و پیگیری می کنیم.

جعفریان خروجی این تفاهم نامه را در سه مزرعه از افراد آموزش دیده دانست و ادامه داد: این سه مزرعه مراحل ارگانیک را به پایان رساندند و یک بانوی زنبور دار هم موفق بودند. مجموعه ای از بانوان با یکدیگر موفق شدند مغازه ای را برای به فروش رساندن محصولات ارگانیک خود افتتاح کنند.

وی در خصوص ضرورت وجود سمن گفت: هدف ما این است که سمن به این سمت برود تا بتوانیم محصولات خرد را جمع آوری کنیم بسته بندی کند و برای فروش بگذارد البته در این فاصله با هماهنگی مراکزی که فعالیت بسته بندی محصولات را به عهده دارند ارتباط داشتیم تا بانوان روستایی بتوانند محصولات خود را برای بسته بندی و بازار فروش در اختیار این شرکت ها قرار دهند. از طرف دیگر در منطقه ویژه جلسه ای داشتیم و از آنجایی که کشورهای حاشیه دریای خزر به سیفی جات ایران علاقه نشان داده اند و در صورتی که بتوانیم شرایط بسته بندی را درست کنیم بازار صادرات در منطقه آزاد انزلی فراهم شود که همه ی اینها منوط به ثبت رسیدن سمن است.

جعفریان در خصوص ارائه سایر دوره های آموزشی از جمله دامپروری و قالیبافی تصریح کرد: ما طبق تفاهم نامه موظف به ارائه دوره های آموزشی کشاورزی بودیم اما چون دامپروان علاقمند هم در بین علاقمندان حضور داشتند مانند یک نمونه زنبور دار و یک مورد مرغ دار و خودشان هم در این زمینه فعال بودند مشاوره هایی را ارئه دادیم و موفق بودند و به نظر می رسد بتوانیم در سال دیگر پروانه محصولات ارگانیک را به آنها ارائه دهیم؛ در خصوص نحوه دسته بندی هم دوره ای برای شرکت کنندگان برگزار شد و اطلاعات لازم را ارائه دادیم.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: