واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۸۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
راهی که با انتخاب عادلی دوباره باز شد

بازگشتی به دوران اقتدار ایران در مجامع بین المللی

در حالی که تنها 3 ماه از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گذشته است انتخاب دبیر کل اوپک گازی از ایران دستاورد و افتخاری بزرگ برای کشور محسوب می شود . . .
تدبیر24 : انتخاب سید محمد حسین عادلی رئیس کل پیشین بانک مرکزی و مرد اقتصادی سال های نه چندان دور وزارت خارجه به سمت دبیرکلی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (مشهور به اوپک گازی) اگرچه آن طور که باید و شاید در داخل بازتاب نداشته است اما نوید روزهای خوش تدبیر مسدولان ارشد کشورمان برای حضور چهره های ملی در پست های بین المللی دارد .

به گزارش خبرنگار ما اگرچه در 8 سال گذشته روند حضور ایرانیان در پست های سازمان های بین المللی در عرصه های مختلف روندی به شدت نزولی را طی کرده است اما ظاهرا دولت یازدهم عزم خود را جزم کرده تا پست های مختلف بین المللی را در اختیار ایرانی های با تجربه و کاردان بسپارد . دولت محمود احمدی نژاد در همه سال های حضور خود در عرصه سیاسی کشور کوچک ترین اعتقادی به حمایت از شخصیت های تاثیر گذار به خصوص در بعد خارجی نداشت و به همین جهت از کوچک ترین تلاشی برای حضور ایرانیان در مجامع مختلف دنیا دریغ کرده و یا حداقل هیچ گونه تلاشی را در این خصوص انجام نداد .

نمونه های مختلفی مانند از دست دادن پست های ایران در فدراسیون های جهانی ورزشی مانند فیلا، نداشتن جایگاه مناسبی مانند گذشته در سازمان همکاری های اسلامی ، نداشتن جایگاه در سازمان ملل متحد و بسیاری دیگر تنها بخشی از عدم تلاش دولت سابق برای به دست گرفتن پست های بین المللی است . در همین خصوص و در حالی که تنها 3 ماه از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گذشته است انتخاب دبیر کل اوپک گازی از ایران دستاورد و افتخاری بزرگ برای کشور محسوب می شود .

طرح تشکیل اوپک گازی که اولین بار در سال 85 از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه مطرح شده بود خیلی زود مورد موافت روسیه، قطر قرار گرفت و کشورهایی نظیر امارات ، ونزوئلا، نیجریه ، لیبی، مصر و بولیوی هم به آن پیوستند و به این ترتیب در کنار غول نفتی اوپک سازمانی بین المللی تاسیس شد که اعضای آن 62 درصد ذخایر گاز دنیا را به عنوان یک ماده استراتژیک در اختیار دارند و با همین اهرم قدرت می توانند در بسیاری از معادلات جهانی تاثیر بگذارند . در همین راستا در حالی که لیبی و قطر تلاش های گسترده ای را برای به دست گرفتن دبیرکلی این سازمان آغاز کرده بودند دیروز محمد حسین عادلی توانست با رای اعضا هداست این سازمان را برای دو سال آینده در دست بگیرد .

یقیناٌ عادلی که پیش از سوابقی همچون معاونت اقتصادی وزیر خارجه و سفارت ایران در کانادا و انگلیس را تجربه کرده است با رویکرد اقتصادی فعال و با همکاری وزارت نفت و شرکت ملی گاز می تواند این سازمان بین المللی را به محور تولید و صادرات و تعیین قیمت گاز جهان تبدیل کند اما نکته ای که بیشتر اهمیت دارد این است که عادلی راهی را گشود که در 8 سال گذشته مسدود شده بود . اکنون پس از حضور عادلی می توان امید داشت دولت در بخش های مختلف دیگر مانند سازمان های بین المللی حوزه سیاست خارجی، ورزش ، اقتصاد ، فرهنگ و . . .  نیز تلاش مضاعف دیپلماتیکی را برای عضویت چهره های ایرانی در بالاترین مناصب اجرایی بین المللی به کار گیرد تا از رهاورد این حضور ضمن نشان دادن توان مدیریت ایرانی منافع کشور نیز به نحو مطلوب تری تامین گردد .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
3
0
الله اکبر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید شما بازگشت اژدها هستید.
پاسخ ها
احسان
| Germany
دور از جناب خیرخواهان واقعی انقلاب "تا کور شود هرانکه نتواند دید..."
من و تو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
0
4
بالاخره روحانی گفت کلید داره همینه دیگه
نظر شما: