واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳

‌کشنده‌ترین بیماری‌ بین انسان و دام

جعفری بیان کرد‌: از دیدگاه اپیدمیولوژی‌ در انتقال بیماری هاری سگ و گربه نقش اصلی را داشته و گوشتخواران وحشی نظیر گرگ، روباه، شغال و ... به عنوان مخزن و ناقل بیماری تلقی می‌شوند.
‌‌تدبیر24: مدیر‌ شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر‌ گفت: ‌هاری یکی از خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

حجت‌الله جعفری‌ امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت‌: هاری، کیست هیداتید، سالک و بیماری‌های انگلی و ... را می‌توان از جمله بیماری‌های قابل انتقال از سگ به انسان برشمرد.

جعفری با اشاره به اینکه ‌هاری یکی از خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، تصریح کرد‌: این بیماری ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی حیوانات خون گرم را مورد حمله قرار می‌دهد و انتقال آن اکثراً توسط گزش حیوانات مبتلا و انتقال ویروس به وسیله بزاق و ترشحات آلوده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از آغاز علایم بیماری هاری مرگ مبتلایان قطعی است، ابراز داشت: دامپزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نسبت به واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار و پیگیری در زمینه معدوم کردن سگ‌های ولگرد اقدام می‌کند.

جعفری بیان کرد‌: از دیدگاه اپیدمیولوژی‌ در انتقال بیماری هاری سگ و گربه نقش اصلی را داشته و گوشتخواران وحشی نظیر گرگ، روباه، شغال و ... به عنوان مخزن و ناقل بیماری تلقی می‌شوند.

وی عنوان کرد: این بیماری به دو فرم خاموش و خشمگین در حیوانات بروز می‌کند که علائمی از جمله گوشه‌گیری، زوزه و ناله، ترشح بزاق، عدم بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام، فشار دادن سر به اجسام سخت و در نهایت فلجی و مرگ را به دنبال دارد.

جعفری ابراز داشت‌: در این طرح 150 قلاده سگ علیه بیماری هاری در دو بخش مرکزی و روداب شهرستان نرماشیر توسط دو اکیپ عملیاتی بخش خصوصی واکسینه می‌شوند.

وی تصریح کرد: دامپزشکی شهرستان برای آشنایی روستائیان با بیماری‌های مشترک انسان و دام و پیشگیری از این بیماری‌ها توسط کارشناسان کلاس‌های آموزشی ‌به صورت هفتگی بر‌گزار می‌کند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر‌ از شهروندان درخواست کرد برای کسب اطلاعات بیشتر به منظور واکسیناسیون دام و یا برخورد با موارد مشکوک ‌با شبکه دامپزشکی این شهرستان همکاری داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: