واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳

نشست اتحادیه عرب کمدی بود

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با بیان اینکه نظام این کشور برای انتقال قدرت به ژنو۲ نخواهد رفت، تاکید کرد که عربستان مسوول ویرانی کشورهای عربی است.
تدبیر24: عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه خاطر نشان کرد: ما برای انتقال قدرت به ژنو نخواهیم رفت و اگر ما می‌خواهیم که چنین کاری انجام دهیم، باید قدرت را در دمشق تحویل می‌دادیم و بلیط هواپیما تهیه می‌کردیم.

وی تصریح کرد: در ژنو۲ که تلاش‌هایی دیپلماتیک برای برگزاری آن در حال انجام است، یک روند سیاسی و نه انتقال قدرت و یا تشکیل دولت انتقالی محقق خواهد شد و هر کس که گمانی جز این دارد، باید معاهده ژنو را با دقت بخواند یا آن‌که به ژنو۲ نیاید تا مورد تمسخر دیگران واقع نشود.

الزعبی عنوان داشت: بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه گرچه برخی آرزو می‌کنند رییس‌جمهور نباشد، رییس‌جمهوری سوریه خواهد بود.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اظهار کرد: تغییرات در سوریه به دست سوری‌ها و مخالفان داخلی صورت می‌گیرد و تنها سوری‌ها این حق را دارند که برای تغییر نظام سیاسی در کشور یا وضع قوانین تصمیم‌گیری کنند، نه آن مزدورانی که عربستان سعودی آنها را اجیر کرده است.

وی در تماس تلفنی با شبکه تلویزیونی سوریه تصریح کرد: دیپلماسی عربستان که در وزیر مستأصل این کشور نمود پیدا کرده، بیشتر در ناامیدی فرو خواهد رفت. این حمایت‌های سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان از تروریسم اقدامی شرم‌آور در حق اسلام و اخلاق است.

الزعبی گفت:‌ الفیصل دچار توهم شده است که عربستان می‌تواند سرنوشت مردم سوریه را تعیین کند و آن چه را که آمریکایی‌ها و دیگران به عربستان دیکته می‌کنند، ریاض به دولت و ملت سوریه دیکته کنند.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه خاطر نشان کرد:‌ آخرین این رویاها و آرزوها در سال ۲۰۰۶ در زمان حمله اسرائیل به لبنان بود که عربستان در کنار اسرائیل علیه مقاومت ایستاد و نتیجه‌اش ناامیدی عربستان، اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها بود.

الزعبی اظهار داشت: نشست وزرای خارجه عرب که اخیرا برگزار شد و در آن از ائتلاف مخالفان خواسته شد تا در ژنو حضور به عمل آورند، یک کمدی خنده‌دار بود. عربستان در ژنو شرکت خواهد کرد و جان کری، وزیر خارجه آمریکا به ریاض دستور داده تا عرصه سیاسی ژنو۲ را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

الزعبی در پایان از عربستان خواست تا از سیاست‌های تروریستی خود علیه سوریه، عراق، لبنان، الجزایر، تونس و لیبی دست بردارد، چرا که ریاض مسوول تخریب و ویرانی این کشورها است.



منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: