واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱

13آبان و دو دیدگاه

در جریان سفر موفقیت‌آمیز اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک سیگنال هايی برای تعامل مثبت با غرب وآمریکا ارسال کرد اما متاسفانه ایران ....
تدبیر24: راهپیمايی پر شور ۱۳ آبان در حالی در سراسر ایران بر گزار شد که دو دیدگاه متفاوت در کشور در خصوص شعار «مرگ بر آمریکا» مطرح است؛ دیدگاه اول بر ضرورت حذف این شعار و اتخاذ سازوکارهای دیپلماتیک برای کاهش تنش‌های سیاسی میان ایران وآمریکا تاکید دارد. این نظریه اگر چه در چارچوب حوزه سیاست خارجی دولت برای کاهش تنش‌های بین المللی قابل تعریف است اما هیچ نشانه‌ای از تغییر سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران مشاهده نمی‌شود.
جمهوری اسلامی در جریان سفر موفقیت‌آمیز اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک سیگنال هايی برای تعامل مثبت با غرب وآمریکا ارسال کرد اما متاسفانه ایران پاسخ مناسبی دریافت نکرد. اظهارات توهین آمیز خانم وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا نسبت به ملت بزرگ ایران نشان می‌دهد که ادبیات تهاجمی آمریکا نسبت به ایران تغییر نکرده است.  لذا حذف شعار مرگ برآمریکا تا زمانی که این کشور سیاست خود را تغییر ندهد و از گذشته خود نسبت به ملت ایران عذر خواهی نکند قطعا به عنوان تسلیم در برابر آمریکا وغرب تلقی خواهد شد.
اما جریان دوم که تجربه زیادی از سیاست‌های هژمونی آمریکا دارد توانست در ۱۳ آبان سال جاری ادبیات مرگ بر آمریکا را مانند گذشته در سطح ملی مطرح کند. حضور گسترده مردم در تظاهرات ۱۳ آبان نشان می‌دهد که نسل سوم انقلاب به خوبی نسبت به جنایات آمریکا آگاهی دارد وتحت هیچ شرایطی مایل نیست که ایران با آمریکا رابطه بر قرار کند.لذا این راهپیمايی پر شور‌تر از سال‌های گذشته بر گزار شد و ملت با شعار مرگ برآمریکا پاسخ کوبنده خود را باردیگر به رهبران آمریکا ونیزلابی صهیونیستی واعضاي کنگره آمریکا داد.
* كارشناس سياسي
منبع:روزنامه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: