واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷

کاهش قیمت جهانی طلا

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز سه شنبه برای هفتمین روز متوالی روندی کاهشی را طی کرد و به ۱۳۱۲ دلار در هر اونس رسید.
به گزارش تدبیر24 به نقل از رویترز، پس از سپری کردن هفت جلسه متوالی همراه با کاهش قیمت، قیمت طلا امروز نیز روندی نسبتا کاهشی را طی کرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با کاهش 3 دلاری نسبت به روز گذشته به 1312 دلار رسید.
به دلیل نگرانی از تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا، قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود یک پنجم کاهش یافته است.
قیمت طلا در حال حاضر نوسان چندانی ندارد و سرمایه گذاران در آستانه انتشار آمار فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا در اواخر این هفته، از انجام معاملات عمده خودداری می کنند.
فدرال رزرو ماه گذشته اعلام کرد که سیاست خرید اوراق قرضه خود را تا زمانی که وضعیت اقتصادی بهبود بیشتری یابد و موضوع بودجه حل شود ادامه خواهد داد. این موضوع احتمال به تعویق افتادن تعدیل سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا تا سال آینده میلادی را تقویت کرد، هرچند که همچنان عده ای معتقدند تعدیل این سیاست ممکن است در سال جاری رخ دهد.
یکی از اعضای ارشد بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه گفت، فدرال رزرو تنها زمانی باید سیاست خرید دارایی ها را تعدیل کند که اقتصاد آمریکا شاهد نشانه های واضح تری از بهبود باشد و حتی آن موقع هم باید به آهستگی عمل شود. این در حالی است که دو مقام دیگر فدرال رزرو تاکید کردند که نیازی به عجله کردن در این مورد نیست.
چن مین، تحلیلگر بازار طلا در این باره اظهار داشت: «به دلیل تعطیلی اخیر دولت و آمارهای ضعیف اقتصادی، احتمال کمی وجود دارد که فدرال رزرو سیاست خود را امسال تعدیل کند.»
وی افزود: «ما معتقدیم که فدرال رزرو در سه ماهه ابتدایی سال آینده این اقدام را صورت خواهد داد.»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: