واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۶۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

پزشک‌های متخصص ایرانی سالی چقدر می‌گیرند؟

 تدبیر24:رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح وضعیت دریافتی‌های پزشکان متخصص در این دانشگاه، به اخباری مبنی بر اینکه پزشکان ایرانی هفت برابر پزشکان آمریکایی درآمد دارند، پاسخ داد. 

دکتر علی جعفریان در واکنش به اخباری مبنی بر درآمد ۱۹۰‌میلیون‌تومانی پزشکان متخصص در بخش دولتی و مقایسه آن با درآمد پزشکان آمریکایی، تأکید کرد: متوسط دریافتی اعضای هیأت علمی بالینی این دانشگاه، شامل حقوق، محرومیت از مطب و کارانه ماهانه حدود ۲۰‌ میلیون تومان است که به حداقل درآمد متخصصان آمریکایی هم نمی‌رسد. 

وی افزود: همان‌طور که دکتر پزشکیان نیز گفتند، از سایت‌های مختلف می‌توان درآمد پزشکان آمریکایی را استخراج کرد، برای مثال براساس گزارش Medscape که هرساله منتشر می‌شود، در سال ۲۰۱۶ متوسط درآمد ناخالص یک پزشک در آمریکا از حداقل ۲۰۴‌ هزار دلار تا حداکثر ۴۴۳‌ هزار دلار است که با کسر ۳۰ درصد مالیات، حداقل درآمد یک متخصص آمریکایی به حدود ۱۴۰‌ هزار دلار در سال می‌رسد. 

اگر این رقم را با نرخ دلار سه‌هزارو ۵۰۰ تومانی محاسبه کنیم، معادل ۴۹۰‌ میلیون تومان در سال می‌شود. جعفریان در پاسخ به سؤالی درباره اعداد و ارقام این دریافتی‌ها در ایران، ادامه داد: همان‌طور که قبلا نیز اعلام کرده‌ام، در دانشگاه علوم پزشکی تهران متوسط دریافتی یک عضو هیأت علمی بالینی کمتر از ۲۰‌ میلیون تومان در ماه است که حدود ۲۴۰‌ میلیون تومان در سال می‌شود. 

در واقع متوسط دریافتی متخصصان بزرگ‌ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور کمتر از نصف کمترین درآمد متخصصان در آمریکاست. وی افزود: این متوسط کل دریافتی شامل مجموع حقوق، محرومیت از مطب و کارانه، برای پزشکان تمام‌وقت جغرافیایی که هیچ درآمدی از بخش خصوصی ندارند؛ حدود ۲۵‌ میلیون تومان در ماه است که باز هم به حداقل درآمد ۴۰‌ میلیون‌تومانی متخصصان آمریکا نمی‌رسد. 

جعفریان درباره چگونگی پرداخت کارانه پزشکان در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران نیز گفت: مبلغ کارانه بسته به نوع تخصص، بیمارستان محل خدمت و میزان مراجعه پزشکان متفاوت است. 

براساس اسناد کارانه‌ای که در دانشگاه تا اردیبهشت‌ماه امسال پرداخت شده، ۵۶ درصد از اعضای هیأت علمی کارانه کمتر از ۱۰‌ میلیون تومان و ۱۹ درصد از اعضای هیأت علمی کارانه بین ۱۰ تا ۲۰‌ میلیون تومان دریافت می‌کنند. به طور کلی ۷۵ درصد اعضای هیأت علمی بالینی کارانه‌بگیر دانشگاه، کارانه کمتر از ۲۰‌ میلیون تومان دریافت می‌کنند. 
منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: