واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
در 6 ماهه نخست سال‌جاری صورت گرفت

بازدید 20 هزار نفر از مناطق حفاظت‌شده قاین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قاین از بازید 20 هزار نفر از مناطق حفاظت شده شاسکوه، دشت اسفدن و سایت تکثیر و پرورش آهو قاین در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر دا
تدبیر24:
 حسن خواجوی: در شش ماهه نخست سال‌جاری حدود 500 دانشجو و دانش‌آموز در اردوهای دانش‌آموزی از سایت تکثیر و پرورش آهوی قاین بازدید کرد‌ه‌اند.
وی با بیان این‌که استقبال بازدیدکنندگان از سایت تکثیر و پرورش آهوی قاین زیاد است، ادامه داد: در ایام نوروز حدود 10 هزار گردشگر از این منطقه بازدید کردند.
افزایش آهو در سایت تکثیر و پرورش آهوی قاین به 40 رأس
رئیس اداره حفاظت محیط زیست قاین تصریح کرد: سایت تکثیر و پرورش آهوی قاین کار خود را با شش رأس آهو آغاز کرده است و اکنون این آمار به بیش از 40 رأس رسیده است.
خواجوی از بازید 20 هزار نفر از مناطق حفاظت شده شاسکوه، دشت اسفدن و سایت تکثیر و پرورش آهو  قاین در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.
وی به مناطق حفاظت‌شده زیر نظر اداره محیط زیست قاین اشاره کرد و افزود: منطقه حفاظت‌شده شاسکوه با 71 هزار هکتار یکی از مهم‌ترین مناطق حفاظت شده قاین است.
مشاهده پلنگ در منطقه حفاظت‌شده شاسکوه قاین
رئیس اداره حفاظت محیط زیست قاین حیواناتی مانند: کل، بز، قوچ، میش، گرگ، شغال، روباه و خرگوش را از جمله گونه‌های جانوری این منطقه عنوان کرد و گفت: همچنین پرندگانی مانند کبک، تیهو، عقاب، سالسه و دلیجه نیز در این منطقه زندگی می‌کنند.
خواجوی اضافه کرد: همچنین در این منطقه حفاظت شده پلنگ نیز مشاهده شده است اما آمار دقیقی از تعداد آن‌ها وجود ندارد.
وی اذعان داشت: درختانی مانند بنه، اسکمبیل، تاغ، قیچ و کاروان‌کش از جمله گونه‌های شاخص گیاهی منطقه حفاظت‌شده شاسکوه است.
تیمار 10 پرنده در سایت قرنطینه پرندگان قاین
رئیس اداره حفاظت محیط زیست قاین متذکر شد: در سرشماری که به صورت سالانه انجام می‌شود حدود 700 رأس کل و بز در این منطقه مشاهده شده‌ است.
خواجوی همچنین به سایت قرنطینه پرندگان در قاین اشاره کرد و افزود: پرندگانی که به دلایل مختلف آسیب می‌بینند به این سایت منتقل و بعد از بهبودی کامل به مناطق حفاظت شده انتقال می‌یابند.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 10 پرنده برای تیمار در این سایت وجود دارد.
در منطقه آهنگران و لشکرگاه قاین شکار ممنوع است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست قاین همچنین منطقه حفاظت‌شده پته‌گان در منطقه زیرکوه را از جمله مناطق پیشنهادی محیط زیست قاین عنوان کرد و گفت: گربه‌شنی، آهو و پرنده هوبره از جمله گونه‌های شاخص جانوری این منطقه هستند.
خواجوی یادآور شد: منطقه شکار ممنوع آهنگران و شکار ممنوع لشکرگاه از مناطق شکار ممنوع این شهرستان هستند که تحت نظارت اداره حفاظت محیط زیست قاین قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: قوچ و میش از جمله حیوانات شاخص منطقه شکار ممنوع لشکرگاه است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: