واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۶۹۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
دیپلماسی موفق تدبیر و امید در راستای نجات سوریه

ایران محور موفقیت آمیز شدن ژنو 2

باید از ایران برای مشارکت در این کنفرانس که هدفش حل و فصل سیاسی بحران سوریه است، دعوت به عمل آید.این امر شامل تمام کشورهای همسایه سوریه و تقریبا تمام کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه ایران می‌شود. . .

تدبیر24 : به دنبال اعلام شرط ائتلاف مخالفان سوریه برای شرکت در کنفرانس ژنو 2، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مواضع ائتلاف مخالفان سوریه با اصول معاهده ژنو 1 تفاوت ریشه‌ای دارد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیروز در کنفرانسی خبری مشترک با موری مک کالی، همتای نیوزلندی خود بر لزوم مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 تاکید و اعلام کرد: باید از ایران برای مشارکت در این کنفرانس که هدفش حل و فصل سیاسی بحران سوریه است، دعوت به عمل آید. وی تصریح کرد: از تمام طرف‌هایی که می‌توانند بر اوضاع سوریه تاثیر بگذارند، باید برای حضور در ژنو 2 دعوت شود و این امر شامل تمام کشورهای همسایه سوریه و تقریبا تمام کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه ایران می‌شود. لاوروف گفت: طرف‌هایی که در صدد هستند نظام سوریه را تغییر بدهند، تلاش می‌کنند امور را این گونه جلوه دهند که دولت سوریه مسئول کامل اوضاع نابسامان این کشور است. وی افزود: احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه درخواست‌های دیگری را برای مشارکت این ائتلاف در ژنو2 مطرح کرده که از جمله این شروط مشخص کردن جدول زمانی برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و افزایش حمایت‌های تسلیحاتی از مخالفان است. وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: این درخواست‌ها عجیب است، چرا که با معاهده ژنو 1 که در ژوئن سال گذشته صادر شد، مغایرت دارد. وی تصریح کرد: ائتلاف مخالفان سوریه که حتی در زمان تاسیس هم از حمایت برخوردار نبود، روز به روز بیشتر به حاشیه رفته و منزوی می‌شود. سرگئی لاوروف در این کنفرانس خبری با اشاره به مساله فلسطین و مذاکرات صلح خاورمیانه عنوان داشت: ما نسبت به از سرگیری مذاکرات مستقیم میان مسئولان رژیم اسرائیل و فلسطین خرسند هستیم، اما نسبت به عدم‌وجود نشانه‌های مثبت درخصوص چشم‌اندازهای توافق میان دو طرف احساس نگرانی می‌کنیم. وزیر خارجه روسیه اظهار امیدواری کرد که مسئولان آمریکایی به خاطر درگیری‌های سوریه، مساله اختلافات میان رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها را نادیده نگیرند. وی نسبت به این امر که مساله فلسطین در اولویت دوم مسائل جهان و منطقه قرار بگیرد، هشدار داده و افزود: حل و فصل نشدن این مساله باعث گسترش نفوذ افراد تندرو وتروریست‌ها در منطقه می‌شود. لاوروف گفت: برخی بر این باورند که می‌توان منتظر ماند، اما حل و فصل نشدن مساله فلسطین عامل اصلی است که افراد تندرو برای آماده کردن نیروهایشان از آن سوء استفاده می‌کنند تا به جای حل و فصل سیاسی مشکلات مسائل منطقه را با استفاده از زور حل و فصل کنند. وی اظهار امیدواری کرد که تمام سیاستمداران از اهمیت تلاش‌ها جهت حل و فصل مساله فلسطین آگاه شود.

الزعبی: برای تحویل قدرت به ژنو نمی‌رویم

همچنین وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با بیان اینکه نظام این کشور برای انتقال قدرت به ژنو2 نخواهد رفت، تاکید کرد که عربستان مسئول ویرانی کشورهای عربی است. به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه خاطر نشان کرد: ما برای انتقال قدرت به ژنو نخواهیم رفت و اگر ما می‌خواهیم که چنین کاری انجام دهیم، باید قدرت را در دمشق تحویل می‌دادیم و بلیت هواپیما تهیه می‌کردیم. وی تصریح کرد: در ژنو2 که تلاش‌هایی دیپلماتیک برای برگزاری آن در حال انجام است، یک روند سیاسی و نه انتقال قدرت و یا تشکیل دولت انتقالی محقق خواهد شد و هر کس که گمانی جز این دارد، باید معاهده ژنو را با دقت بخواند یا آن‌که به ژنو2 نیاید تا مورد تمسخر دیگران واقع نشود. الزعبی عنوان داشت: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه گرچه برخی آرزو می‌کنند رئیس‌جمهور نباشد، رئیس‌جمهور سوریه خواهد بود. وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اظهار کرد: تغییرات در سوریه به دست سوری‌ها و مخالفان داخلی صورت می‌گیرد و تنها سوری‌ها این حق را دارند که برای تغییر نظام سیاسی در کشور یا وضع قوانین تصمیم‌گیری کنند، نه آن مزدورانی که عربستان سعودی آنها را اجیر کرده است. وی در تماس تلفنی با شبکه تلویزیونی سوریه تصریح کرد: دیپلماسی عربستان که در وزیر مستأصل این کشور نمود پیدا کرده، بیشتر در ناامیدی فرو خواهد رفت. این حمایت‌های سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان از تروریسم اقدامی شرم‌آور در حق اسلام و اخلاق است. الزعبی گفت:‌ الفیصل دچار توهم شده است که عربستان می‌تواند سرنوشت مردم سوریه را تعیین کند و آن چه را که آمریکایی‌ها و دیگران به عربستان دیکته می‌کنند، ریاض به دولت و ملت سوریه دیکته کند. وزیر اطلاع‌رسانی سوریه خاطر نشان کرد:‌ آخرین این رویاها و آرزوها در سال 2006 در زمان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان بود که عربستان در کنار رژیم اسرائیل علیه مقاومت ایستاد و نتیجه‌اش ناامیدی عربستان، اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها بود. الزعبی اظهار داشت: نشست وزرای خارجه عرب که اخیرا برگزار شد و در آن از ائتلاف مخالفان خواسته شد تا در ژنو حضور به عمل آورند، یک کمدی خنده‌دار بود. عربستان در ژنو شرکت خواهد کرد و جان کری، وزیر خارجه آمریکا به ریاض دستور داده تا عرصه سیاسی ژنو2 را تحت‌الشعاع قرار ندهد. الزعبی در پایان از عربستان خواست تا از سیاست‌های تروریستی خود علیه سوریه، عراق، لبنان، الجزایر، تونس و لیبی دست بردارد، چرا که ریاض مسئول تخریب و ویرانی این کشورها است.

برچسب ها: تدبیر24 ژنو2
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
0
اینم از برکات دیپلماسی ظریفه دیگه
نسرين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
0
0
جوجه رو آخر پاييز مى شمرند
نظر شما: