واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶

قرارداد با بوئینگ و ایرباس به زودی نهایی می شود

   تدبیر24:  وزیر راه و شهرسازی می گوید، قرارداد خرید هواپیما از شرکت های بوئینگ و ایرباس در مراحل پایانی است و به زودی نهایی می شود.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز دوشنبه در نشست خبری در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به پرسش ایرنا درباره زمان نهایی شدن قرارداد خرید هواپیما با شرکت های بوئینگ و ایرباس افزود: نمایندگان این شرکت ها مرتب در رفت و آمد هستند و به زودی قرارداد این شرکت ها نهایی می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما در تنظیم قراردادها به دنبال انتقال حداکثری دانش فنی به کشور هستیم و این موضوع در صنعت هواپیمایی شامل درصدی از امکان تعمیر، نگهداری و یا ساخت برخی قطعات است.

آخوندی گفت: در حوزه هواپیمایی موضوع نگهداری و تعمیرات کلی موتور از مهمترین مباحث به شمار می رود که همه کشورها مجهز به آن نیستند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به اینکه در زمان تحریم ها تعمیر و نگهداری هواپیما در ایران وجود داشته است، باید از این پس توسعه بیشتری داشته باشد.

 آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زایران اربعین
وزیر راه و شهرسازی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره تمهیدات ناوگان حمل و نقل عمومی برای جا به جایی زایران اربعین گفت: با هماهنگی ستاد اربعین که در وزارت کشور فعال است، در بخش جاده ای تمرکز بر جا به جایی مسافران به سه مرز شلمچه، چذابه و مهران استوار است.

آخوندی گفت: از دو سال پیش تاکنون توسعه و آماده سازی پایانه های مسافری در مرز شلمچه و مهران انجام شده است و درباره مرز چزابه نیز شاهد تعریض جاده اهواز به چزابه بودیم.

وی اصلاح و آماده سازی مسیر ایلام به مهران را از دیگر اقدام های انجام شده برای تسهیل سفر زایران حسینی عنوان کرد و گفت: هماهنگی لازم با بخش خصوصی برای اعزام اتوبوس مورد نیاز انجام شده است.

آخوندی همچنین گفت: در بخش حمل و نقل ریلی نیز 40 رام قطار در مسیر تهران - خرمشهر با ظرفیت 35 هزار صندلی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در مسیر اهواز - خرمشهر نیز 115 هزار صندلی قطار برای جا به جایی زائران پیش بینی شده و قرار است هر نیم ساعت یک قطار اعزام شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در حوزه حمل و نقل دریایی نیز تمهیداتی برای عزیمت بخشی از زائران از خرمشهر در نظر گرفته شده است.

آخوندی افزود: شرکت های حمل و نقل امکان خرید بلیت قطار عراق از داخل ایران را نیز برای هموطنان فراهم کرده اند که اقدام مناسبی برای تسهیل سفر زائران است.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد زائران ایرانی سفر ایمنی را به عراق داشته باشند و آئین اربعین حسینی را به بهترین شیوه ممکن برگزار کنند.
برچسب ها: تدبیر24 وزیر راه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: