واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۷۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

دستور رییس دانشگاه آزاد برای ارائه تسهیلات به دانشجویان شاهد و ایثارگر

مدیرکل امور شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد با بیان اینکه 200 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند، گفت: براساس دستور رئیس دانشگاه آزاد به واحدها تسهیلات دانشجویی و آموزشی به دانشجویان شاهد و ایثارگر ارائه شود.
تدبیر24»محمدتقی طباطبایی مدیرکل امور شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان این که دانشگاه آزاد این افتخار را دارد که میزبان بیش از 200 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر است، گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد به دو گروه الف و ب تقسیم می‌شوند.

وی افزود: گروه الف دانشجویانی هستند که تحت پوشش بنیاد شهید بوده و بنیاد شهید شهریه آن‌ها را پرداخت می‌کنند که تعداد این دانشجویان 118 هزار نفر است و گروه دوم خواهران و برادران شهدا و فرزندان جانبازان هستند که امتیازاتی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.

طباطبایی اظهار داشت: این دانشجویان می‌توانند از امتیازات آموزشی و دانشجویی مانند نقل و انتقالات، مهمانی و تخفیف‌های شهریه که از سوی رئیس دانشگاه به آن‌ها تعلق می‌گیرد بهره‌مند شود.

مدیرکل امور شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشگاه آزاد این افتخار را دارد که به عنوان نخستین دانشگاه قانون جامع ایثارگران که مصوب مجلس شورای اسلامی است اجرا کرده است.

وی گفت: ماده 62 این قانون به این مسئله اشاره دارد که تمام دستگاه‌های مشمول قانون موظف هستند تمام بچه‌های شاهد و ایثارگر مشمول قانون را حمایت کنند که حمایت‌های دانشجویی به این صورت است که این دانشجویان می‌توانند در بدو ورود درخواست انتقالی داده یا رشته خود را به رشته‌ای که نمره همتراز در آن کسب کرده‌اند تغییر دهند.

طباطبایی گفت: البته این قانون از اردیبهشت ماه سال 92 ابلاغ شد ولی در دولت گذشته اجرا نشد و در این دولت اجرایی شد و حالا در مجلس اصلاح و بازنگری شده است و دانشگاه آزاد نیز در حوزه دانشجویی سعی کرده تسهیلات خوبی را برای این دانشجویان در نظر بگیرد.

* ارائه تسهیلات برای تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر

وی ادامه داد: همچنین تقویت بنیه علمی این افراد را نیز در نظر داریم که با همکاری بنیاد شهید کلاس‌های تقویتی برگزار می‌کنیم تا این عزیزان با افت علمی مواجه نشوند.

طباطبایی عنوان کرد: سال گذشته با همکاری وزارت علوم و بهداشت نخستین همایش تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد و 80 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد هم تقدیر شدند.

مدیرکل امور شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد اظهار داشت: 20 درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر دارای معدل بالای 18 هستند و آمار افت تحصیلی این افراد نیز بسیار کم است ولی حتی در صورت افت تحصیلی کم نیز ما نگران می‌شویم زیرا این عزیزان امانت‌های نظام و نور چشم مردم هستند و باید تقویت شوند زیرا این‌ها شرایط خاصی دارند مثلاً فردی پدرش دارای بیماری اعصاب و روان یا شیمیایی است که با مشکلاتی مواجه است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد با وجود این که از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و بنیاد شهید هم مبلغ هنگفتی بابت شهریه به این دانشگاه بدهکار است ولی رئیس دانشگاه آزاد دستور داده که به هیچ عنوان با این دانشجویان چه در زمان انتخاب واحد، چه در زمان ورود به جلسه امتحان و چه در زمان فارغ‌التحصیلی برخورد مالی نداشته باشیم و رابطه مالی ما با بنیاد شهید است.

وی گفت: در رابطه با تقویت بنیه علمی نیز با وجود این که بنیاد شهید مبلغ بالایی به ما بدهکار است ولی با توجه به تعهدی که نسبت به این عزیزان داریم و وام‌دار آن‌های هستیم دانشگاه آزاد 50 درصد شهریه را پرداخت می‌کند و بنیاد شهید هم باید سهم خود را بیاورد چون قانون بنیاد شهید را موظف کرده که متولی کار این عزیزان باشد.

وی گفت: هر ترم بین 3 تا 4 هزار نفر از دانشجویانی که مشمول قانون هستند انتقالی و همین تعداد نیز مهمانی داریم.

انتهای پیام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: