واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
نماینده مجلس:

برجام ابزار بازدارنده درمقابل زیاده خواهی نظام سلطه است

نماینده مردم بوکان و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن نتایج برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) برای کشور گفت: برجام ابزار بازدارنده در مقابل زیاده خواهی نظام سلطه به شمار می رود.
تدبیر24 »محمد قسیم عثمانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اگر برجام تحقق پیدا نمی کرد، در شرایط بسیار سخت قرار می گرفتیم و تحریم ها ادامه می یافت.
وی با اشاره به اینکه بدعهدی ها، نظام سلطه را روز به روز بیشتر رسوا می کند، ادامه داد: در سایه برجام جهانیان فهمیدند که ایران اهل مصالحه و گفت و گو بوده و به دنبال رفع مشکلات است.
عثمانی افزود: طرف مقابل ایران در مذاکره ها، گروه 1+5 بود اما امروزه مشخص شده که پنج کشور دیگر مذاکره کننده زاید و در عمل هیچ کاره بوده اند و آمریکا همه کاره این مذاکرات بوده است.
عثمانی گفت: برجام نتیجه عزم ملی با حمایت های مقام معظم رهبری است که توسط دولت تدبیر و امید و با ظرافت وزیر امور خارجه ایران به ثمر نشست.
وی ادامه داد: اگر برجام نتیجه لازم را نداشته، ناشی از بدعهدی های طرف مقابل است و این موضوع نیز در ابتدا مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که فرمودند 'آمریکا قابل اعتماد نیست'.
برجام بین ایران و کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در 23 تیر 1394 شمسی و پس از 20 ماه مذاکره های فشرده (که از آن به مذاکره های قرن نام برده شد) به امضا رسید.
این توافق در 29 تیرماه 1394 با تصویب قطعنامه 2231 در شورای امنیت سازمان ملل ماهیت حقوقی پیدا کرد و بدین ترتیب 6 قطعنامه قبلی شورا علیه ایران را لغو و اتحادیه اروپا نیز همان روز برجام را تایید کرد.
برجام در 19 مهرماه 1394 شمسی در قالب قانون اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و تایید این توافق در 22 مهرماه برای اجرا به دولت ابلاغ شد.
این توافق از 26 دی ماه 94 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اجرای تعهد ایران در حوزه هسته ای با برچیده شدن تحریم های ایران مربوط به موضوع هسته ای به مرحله اجرا رسید.
برچسب ها: برجام مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: