واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

برای توسعه و تجهیز مدارس از صندوق توسعه ملی برداشت می‌شود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه برای توسعه و تجهیز مدارس مقرر شد از صندوق توسعه ملی برداشت بودجه شود تا مدارس فرسوده تعمیر و تجهیز شود.
تدبیر24 »محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جایگاه آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه تلاش کردیم که آموزش و پرورش را در بخش‌های مختلف مد نظر قرار دهیم. چند ماده از برنامه ششم توسعه اختصاص به آموزش و پرورش دارد.

وی افزود: البته حل شدن مشکلات آموزش و پرورش احتیاج به عزم ملی دارد و برای تحول و رتبه‌بندی معلمان و تعیین وضع معیشت آنان یک تلاش مستمر نیاز است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: به همین دلیل پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این بود که برای پشتیبانی مالی و مسائل اقتصادی آموزش و پرورش یک طرحی را تدوین کنیم. به همین منظور اگر بتوانیم حداقل نیم درصد از بودجه‌های فرهنگی تمام دستگاه‌ها را به آموزش و پرورش اختصاص دهیم وضعیت بهتر خواهد شد.

ابطحی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه برای توسعه و تجهیز مدارس مقرر شد از صندوق توسعه ملی برداشت بودجه شود تا مدارس فرسوده تعمیر و تجهیز شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در برنامه ششم توسعه طرح رتبه‌بندی معلمان را هم لحاظ کرده‌ایم» گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان در گذشته ناقص اجرا شد به طوری که معلمان از نحوه اجرای آن ناراضی هستند. در این خصوص طرحی دادیم که در 5 سال آینده برنامه ششم توسعه رتبه‌بندی معلمان آن‌گونه که در دستورالعمل است اجرایی شود.

وی اظهار کرد: در خصوص خرید خدمات آموزشی، حمایت از نیروهای آموزش و پرورش و پرداخت معوقات نیروهای حق‌التدریس نیز در برنامه ششم توسعه پیشنهادهای خوبی مطرح شد.

ابطحی افزود: در بحث بودجه سنواتی چون دولت این بودجه را ارائه و پیشنهاد می‌کند تغییر چندانی روی آن نمی‌توانیم داشته باشیم. امسال بودجه سنواتی همه دستگاه‌ها 10 درصد افزایش پیدا کرده است و بودجه آموزش‌وپرورش هم همین مقدار افزایش داشته است. این میزان افزایش به هیچ وجه نمی‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند چراکه اگر بودجه سنواتی سایر دستگاه‌ها 10 درصد افزایش پیدا کرده است باید بودجه سنواتی آموزش و پرورش 20 تا 30 درصد افزایش پیدا کند تا شاهد تحول در این نهاد آموزشی باشیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس این پیشنهاد را مطرح کردیم که اگر 2500 میلیارد تومان از جمع منابع درآمدی اضافه آمد این بودجه اضافی به آموزش و پرورش اختصاص یابد که متأسفانه کمیسیون تلفیق موافقت نکرد. البته همچنان در تلاش هستیم که این بودجه 2500 میلیارد تومانی به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند چرا که اگر آموزش و پرورش خود متولی این بودجه باشد در این صورت می‌تواند بسیاری از مشکلات خود را حل کند.

وی با بیان اینکه «باید این نگاه عوض شود که آموزش و پرورش یک نهاد درآمدزا نیست» گفت: متأسفانه برخی نمایندگان هم همین دید را دارند که آموزش و پرورش صرفاً یک نهاد بهره بردار است. این طرز تفکر اشتباه است. اگر به آموزش و پرورش بها دهیم آینده کشور درخشان است، چراکه اگر معلمی دغدغه معیشتی داشته باشد و چند شیفت کار کند نمی‌تواند دانش آموزان خود را به خوبی تربیت کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: