واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۷۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

تاثیر آسیب دیدگی مغزی ورزشکاران بر رانندگی

آسیب‌دیدگی‌ مغزی ورزشکاران می‌تواند بر توانایی آنها در رانندگی تاثیر بگذارد. مطالعاتی در این زمینه در دانشگاه جورجیا انجام شده است که نشان می‌دهد حتی بعد از بین رفتن نشانه‌های آسیب‌دیدگی‌ احتمال این تاثیر وجود دارد.
تدبیر24 »مدیر این تحقیقات می‌گوید حتی زمانی که ورزشکاران ریکاوری انجام می‌دهند احتمال دارد که تاثیر آسیب‌دیدگی‌ مغزی در آنها باقی بماند و بر نحوه رانندگی آنها تاثیر بگذارد. تاثیر این آسیب‌دیدگی‌ می‌توانند مانند مصرف الکل باشد. این افراد کنترل کمتری بر ماشین دارند.

نتایج این تحقیقات در مجله آسیب‌دیدگی‌ عصبی منتشر شده است. این اولین بار است که تاثیر آسیب‌دیدگی‌ مغزی ورزشکاران بر رانندگی آنها محاسبه شده است.

محققان معقتدند که ورزشکاران بعد از گذراندن دوره ریکاوری باید تست‌های را انجام دهند تا مشخص شود که برای برگشتن به مسابقات آمادگی دارند یا خیر.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: معمولا ورزشکاران برای رانندگی کردن محدود نمی‌شوند و حتی ممکن است افرادی که دچار آسیب‌دیدگی‌ مغزی می‌شوند با ماشین خود به خانه باز گرداند. باید آنها سخت می گیریم که در زمین بازی نکنند، اما به رانندگی آنها کاری نداریم. با این حال آنها باید برای رانندگی کردن نیز تا مدتی محدود شوند.

برچسب ها: فوتبال حادثه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: