واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

شستشوی کلیه پست‌ها و خطوط انتقال برق در معرض گرد و غبار تا پایان سال

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به راهکارهای پیش بینی شده جهت مقابله با اتفاقات ناشی از گرد و غبار و رطوبت گفت: راهکارهایی وجود دارد که در برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت برنامه ریزی شده‌اند و در این زمینه تا پایان سال 95 کلیه پست‌ها و خطوط انتقالی برق که در معرض گردو خاک هستند شستشو خواهند شد.
تدبیر24 »محمود دشت بزرگ در نشست خبری مشترک با حضور قائم مقام وزارت نیرو که در محل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بروز پدیده گردو خاک به تنهایی مسئله خاصی در شبکه‌های برق ایجاد نمی‌کند اما در صورت هم زمان شدن گرد و خاک با مه یا باران مساله بحرانی در شبکه و پست‌ها ایجاد می‌شود.

 وی افزود: پدیده گردو غبار به وجود آمده در استان منشا برون مرزی دارد و این گرد و خاک با شرجی شدن هوا مقره‌ها را دچار آسیب می‌کند.

 دشت بزرگ تصریح کرد: طراحی تجهیزات، تاسیسات و مقره‌ها بر اساس اقلیم و شرایط آب و هوایی هر منطقه متفاوت است و در این زمینه تجهیزات استان متناسب با شرایط تکنولوژی زمان خود نصب شده‌اند و هرچه پیش رفته‌ایم شاهد بهبود شبکه در استان بوده‌ایم.

 وی عنوان کرد: طول شبکه برق خوزستان 8 هزار و 700 کیلومتر است که متناسب با شرایط تکنولوژی زمان خود نصب شده اند.

 دشت بزرگ افزود: درصدد تدوین استانداردهای جدیدی متناسب با اقلیم استان هستیم زیرا در هیچ جای دنیا این شرایط وجود ندارد و باید خودمان را با شرایط به وجود آمده هماهنگ سازیم تا دیگر شاهد به وجود آمدن مشکلات این چنینی در استان نباشیم.

 وی تصریح کرد: در برنامه بلند مدت قرار است در بخشی از پستهای انتقال بنیادی برق که 23پست هستند از کابلهای پوششی سیلیکونی استفاده شود زیرا این نوع کابل آلودگی گریز و در مقابل نشت آب مقاوم است و امیدواریم این مساله تا پیش از تابستان 96 محقق شود.

 مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: هر بار که پدیده گردو خاک به وجود می‌آید باید مقره‌های برق شستشو شوند و در این زمینه با تامین بودجه‌ای که به این بخش اختصاص داده شده 15 دستگاه شستشو خریداری خواهد شد که این مساله کمک بزرگی به سرعت شست و شو و نگهداری خطوط و پست‌های برق استان خواهد کرد.

برچسب ها: خوزستان آلودگی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: