واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۷۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
نماینده مجلس:

ورزش کشور در برنامه ششم توسعه متحول می شود

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه گفت که «مصوبه مجلس شورای اسلامی در اختصاص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش، به تحول در ورزش ایران منجر می شود».
تدبیر24 »نمایندگان مجلس شورای اسلامی 19 دی ماه گذشته در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردند 27 صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت ‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولین و جانبازان اختصاص دهد.
بر اساس تبصره ای از این ماده، این اعتبار فقط در استانها هزینه می ‌شود و پرداخت هر گونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل و به هر نحو به ورزش حرفه ‌ای ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.
«علی اکبر کریمی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد از سال نخست برنامه ششم توسعه مبلغی بیش از 10 هزار میلیارد ریال به بدنه ورزش کشور تزریق می شود.
وی گفت: این تصمیم مهمی برای ورزش کشور است که در مجلس شواری اسلامی تصویب شد و می تواند تحولی در ورزش ایران ایجاد کند.
نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین پیش بینی کرد با توجه به نقش مالیات ها در توسعه کشور، این مبلغ هر سال افزوده شود.
کریمی با بیان اینکه «اختصاص این مبلغ به ورزش، قدم بلندی در توسعه اهداف ورزش ایران است»، گفت: چنانچه برای افزایش اعتبارات تخصیصی دولتی و عمرانی به ورزش مشکل داشته باشیم، این تصمیم بهترین راه و جبران خوبی برای حوزه ورزش خواهد بود.
وی در مورد طرح های نیمه تمام ورزشی گفت: پیشنهاد شده است که این طرح ها به مردم و بخش خصوصی واگذار شود و با سرمایه گذاری بخش خصوص تکمیل شود.
این نماینده مجلس در مورد شرایط ورزش استان اراک، توضیح داد: در چند رشته ورزشی تیم های خوبی در لیگ برتر داریم و در لیگ مختلف تیم داری می کنیم. اراک ظرفیت مناسبی دارد و با سرمایه گذاری بنگاه های اقتصادی و کارخانجات می تواند به موفقیت بیشتری در عرصه ورزش برسد.
برچسب ها: ورزش توسعه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: