واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
آسوشیتد پرس با اشاره به سفر نتانیاهو به آمریکا؛

ترامپ از تهدید خود علیه توافق هسته‌ای عقب‌نشینی کرده است

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: تخست‌وزیر اسرائیل در حالی برای دیدار با دولت جدید آمریکا به این کشور سفر کرده است که وی همچنان باید درباره یک سری موضوعات از جمله ادامه شهرک‌سازی‌ها، ایران و جنگ سوریه با احتیاط عمل کند.
تدبیر24 »به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته جاری به واشنگتن سفر کرده است تا با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند اما این سفر ناگهان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. ترامپ اگرچه در جریان رقابت‌های انتخاباتی اش نخست وزیر تندرو را به گرمی در آغوش گرفته بود، به نظر می‌آید که از زمان آغاز رسمی کار خود در کاخ سفید لحن خود را در خصوص برخی مسائل آرام‌تر کرده است.

هر چند انتظار می‌رود که دیدار وی با ترامپ از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما گرم‌تر باشد، بنیامین نتانیاهو کماکان لازم است در خصوص یک سری مسائل حساس با احتیاط عمل کند، از جمله شهرک‌سازی‌های اسرائیل و مناقشه با فلسطینی‌ها،‌ ایران و جنگ در داخل سوریه.

آسوشیتد پرس در ادامه گزارش داد: ترامپ پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را پاره خواهد کرد،‌توافقی که در ژوئیه 2015 میان این کشورها حاصل و موجب لغو تحریم‌های وضع شده علیه ایران در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور شد. اما ترامپ از زمان روی کار آمدنش از این حرف خود عقب نشینی کرده و به دنبال راه‌های دیگری برای فشار بر ایران است.

نتانیاهو تلاش‌های بی‌سرانجام زیادی علیه این توافق کرد و اگرچه نابودی این توافق دیگر غیرممکن به نظر می‌آید، ولی به دنبال تضمین آمریکا برای حفظ نظارت بر ایران است و از واشنگتن می‌خواهد تا در صورت نقض توافق از سوی ایران، پاسخی غیر از تحریم به این کشور بدهد و از گزینه نظامی استفاده کند.

به گزارش آسوشیتد پرس، نتانیاهو علاوه بر این، نگران نفوذ ایران در سوریه است و نیروهای حزب‌الله که از حمایت ایران برخوردارند با پشتیبانی روسیه به دولت اسد کمک کرده‌اند تا دست بالاتر را در سوریه داشته باشد.

دنیس راس مشاور وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در امور خاورمیانه و جنوب غرب آسیا گفت که نتانیاهو از ترامپ خواهد خواست تا از نفوذ خود بر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه استفاده کند تا ایران و حزب الله را از اسرائیل دور نگه دارد.

برچسب ها: ترامپ آمریکا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: