واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
تندرو ها بخوانند

اعتدال سرمایه جدید و موثر تیم دیپلماسی ایران

در این میان تنها تندروهای داخلی که منافعشان در مناقشه و تقابل نهفته شده با استفاده از تریبون‌های مختلف و رسانه‌های زنجیره‌ای که در اختیار دارند مشغول ریختن بنزین به آتش جنگ و تحریم هستند. . .

تدبیر24 : رهبر معظم انقلاب در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان، درباره مذاکرات هسته‌ای فرمودند: بأذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمی‌کنیم بلکه تجربه‌ای در اختیار ملت قرار می‌گیرد که مثل تجربه تعلیق موقت غنی سازی در سالهای ۸۲ و ۸۳، ظرفیت فکری و تحلیلی مردم را بالا خواهد برد. ایشان، ضمن حمایت جدی از مجموعه مسئولان و مذاکره کنندگان با پنج به علاوه یک، تأکید کردند: این‌ها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود می‌باشند وهیچ کس نباید آن‌ها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند.

این توصیه‌ها و تحلیل‌های رهبری در آستانه مذاکرات ایران با کشورهای پنج به علاوه یک می‌تواند سرمشق بسیار آموزنده‌ای برای کلیه مسئولان و جریان‌های سیاسی کشور باشد. چرا که رفع مشکلات و موانع فعلی جز با اتحاد و همدلی همه ارکان نظام حاصل نخواهد شد. طرح موضوع نرمش قهرمانانه نیز چندی پیش نشان تایید ایشان از سیاست‌های دولت منتخب مردم در راستای حل و فصل کردن پرونده هسته ایی و لغو تحریم‌ها بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز همواره مشوق دولت در اتخاذ سیاست‌هایی که منجر به رفع تنش‌ها در سیاست خارجی شود بودند ایشان طی سخنانی اظهار داشتند: «افراطیون همه هنر خویش را برای جلوگیری و مانع‌تراشی در کارهای دولت به‌ کار می‌برند، اما عاقلان باید هوشیار باشند و بدانند که منطق اداره جامعه در شرایط فعلی ایجاب می‌کند که سیاست خارجی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت باشد. نمی‌توان در دنیای معاصر بدون تعامل سازنده و دیپلماسی فعال به مسیر خود ادامه داد و از این رو شهامت دولت یازدهم در فعال کردن دیپلماسی پویا ستودنی است».

آیت الله آملی لاریجانی هم درجمع مسئولان ارشد قوه قضاییه اظهار داشتند: «همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما از مذاکره‌ کنندگان هسته‌ای حمایت می‌کنیم اما چارچوب این مذاکرات حفظ عزت کشور است».

ماموستا عبدالرحمان خدایی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: با حمایت‌های مقام معظم رهبری، نمایندگان کشور در این نقطه حساس، با اقتدار و توان کار‌ها را پیش برده و ملت ایران به خواسته‌های به حق خود دست پیدا می‌کند به گفته وی سخنان مقام معظم رهبری نشان داد بر خلاف بسیاری از شایعات، تیم مذاکره کننده در راستای انجام مذاکرات از اختیارات لازم برخوردار هستند.

تمام این اظهار نظر‌ها از مسئولان مختلف کشور در ارکان گوناگون نظام حاکی از آن است که پیام اعتدال و تدبیر به خوبی در جمع تصمیم گیرندگان در حال نهادینه شدن است. اما در این میان تنها تندروهای داخلی که منافعشان در مناقشه و تقابل نهفته شده با استفاده از تریبون‌های مختلف و رسانه‌های زنجیره‌ای که در اختیار دارند مشغول ریختن بنزین به آتش جنگ و تحریم هستند. البته به گفته یکی از کار‌شناسان مسائل سیاسی این اقدامات نشانه قوت آن‌ها نیست بلکه نشانه ضعف آنهاست. به این معنا که اگر این آقایان می‌توانستند در فرایند سیاسی نقش آفرین باشند در سطح شهر بیلبورد نصب نمی‌کردند. این اقدام آن‌ها این معنا را دارد که به هر حال تصمیمات نظام به سمتی رفته که خیلی مطلوب نظر این آقایان نیست؛ لذا دست به غوغاسلاری و هیاهو می‌زنند.

 رسانه‌های فراوانی که در دولت قبلی بوجود آمد و همچنان در پاک بودن منابع مالی هنگفتشان شبه وجود دارد همراستا با افراطیون داخل آمریکا و صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به هر نحو ممکن انتقام شکست سنگینشان در ۲۴ خرداد را از مردم بگیرند. جالب است که این جریان افراطی در اعلام مواضع خود همواره از رهبری هزینه کرده و خود را تنها مبلغ بیانات ایشان می‌دانند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
فاطمه اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
0
3
همیشه یکسری هستند ک همچون خوارج جلوتراز امام زمانشون حرکت میکنند.
نظر شما: