واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

فراخوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به وزارت خارجه لبنان

« شربل وهبه» مدیر امور سیاسی و کنسولی در وزارت خارجه لبنان در دیدار با « سگرید کاگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لبنان بر ضرورت پایبندی بر احکام کنوانسیون وین در ارتباط با اجرای ماموریت های دیپلماتیک تاکید کرد.
تدبیر24 »شربل وهبه در این دیدار که دیروز(پنجشنبه) برگزار شد، بر احترام کامل لبنان به قوانین بین المللی همانگونه که در بیانیه وزارتی دولت لبنان ذکر شده و تمسک لبنان به اجرای کامل و بدون استثنای قطعنامه 1701 سازمان ملل تاکید کرد.
این مقام وزارت خارجه لبنان ابراز امیدواری کرد که کاگ در گزارش هایش به دبیرکل سازمن ملل و شورای امنیت اهتمام لازم را به نقض روزانه و مستمر این قطعنامه توسط اسرائیل از سال 2006 تاکنون که از یازده هزار بار تجاوز کرده است و ادامه اشغال خاک لبنان توسط اسرائیل بر خلاف مفاد این قطعنامه داشته باشد.
شربل وهبه تاکید کرده است رفتار و تجاوزهای اسرائیل ، تهدیدی دائمی برای حاکمیت لبنان و مانع تراشی آشکار برای اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت است.
سگرید کاگ دو روز قبل در واکنش به اظهارات ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان درباره سلاح مقاومت، در صفحه خود در توئیتر نوشت: قطعنامه 1701 شورای امنیت واضح است و خلع سلاح همه گروه های مسلح را خواستار است و نباید هیچ سلاحی، غیر از سلاح دولت وجود داشته باشد.
ژنرال عون که دوشنبه و سه شنبه گذشته به مصر و اردن سفر کرد، در گفت وگو با رسانه های مصری به طور قاطع و تمام قد از ادامه مقاومت و همکاری آن با ارتش لبنان، ضرورت سلاح حزب الله ، حضور حزب الله در سوریه برای جنگ علیه تروریسم تکفیری و حمایت از لبنان، گفت وگوی با دولت سوریه و حل سیاسی بحران سوریه حمایت کرد.
برچسب ها: لبنان سازمان ملل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: