واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

آمر نظامی قتل وکیل حامی مسلمانان میانمار شناسایی شد

دفتر ریاست جمهوری میانمار اعلام کرد که یک افسر پیشین ارتش این کشور دستور قتل وکیل برجسته مسلمان میانماری و مشاور 'آنگ سان سوچی' رهبر این کشور را صادر کرده است.
تدبیر24 »'کو نای' وکیل میانماری که از منتقدان اصلی حضور ارتش در شبکه قدرت تحت دولت انتخابی جدید این کشور بود و از مسلمانان حمایت می کرد، حدود یک ماه پیش هدف گلوله قرار گرفت و جان سپرد.
وی در حالی هدف گلوله قرار گرفت که در روز روشن در بیرون از محوطه فروگاه شهر 'یانگون' میانمار منتظر تاکسی بود.
حزب جبهه ملی برای دموکراسی (حزب آنگ سان سوچی) این قتل را 'ترور سیاسی' و 'اقدام تروریستی' علیه سیاست های خود دانست.
این وکیل میانماری تلاش های زیادی برای تغییر قانون اساسی این کشور که براساس آن یک چهارم کرسی های پارلمان به طور تضمینی در اختیار نظامیان قرار دارد و همچنین بر اساس آن 'آنگ سان سوچی' از دستیابی به پست ریاست جمهوری منع شده است، انجام داده بود.
به نوشته روز جمعه تارنمای روزنامه 'استار' مالزی، 'کای لین' عامل انجام این قتل، پس از اینکه به سوی راننده ای که قصد داشته مانع از فرار وی شود شلیک کرد، در فروگاه دستگیر شد.
پس از یک سری اظهار نظرات متضاد از سوی پلیس، رسانه های دولتی میانمار چند روز بعد نیز خبر دستگیر 'آئونگ وین زائو' دیگر شریک این پرونده را در استان جنوبی 'کارن' تایید کردند.
دفتر ریاست جمهوری میانمار اعلام کرد ارتش و پلیس اکنون به دنبال دستگیری 'آئونگ وین خیانگ' برادر 'زائو' هستند که فرمان این قتل را صادر کرده است.
براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری میانمار، 'زائو' در بازجویی هایش اعتراف کرد که 'خیانگ' برادر کوچک وی خواستار انجام این قتل شده است. هنگامی که 'کای لین' اواسط سال گذشته برای یافتن شغلی به 'زائو' مراجعه کرده بود وی پرداخت 40 تا 51 هزار دلار را به ازای انجام این قتل پیشنهاد کرده بود.
پلیس میانمار، 'خیانگ' را از روی تصویر دوربین مداربسته فرودگاه که نشان می دهد وی در مورد ساعت ورود پرواز 'کو نای' سئوال پرسیده، تشخیص داده است.
تاکنون مشخص نشده است چرا 'آئونگ وین خیانگ' افسر پیشین ارتش میانمار که در سال 2014 به صورت داوطلبانه بازنشسته شده، نسبت به انجام این قتل اقدام کرده است.
برچسب ها: میانمار قتل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: