واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵

مذاکره وزیران خارجه روسیه و ترکیه با محور سوریه

وزیران خارجه روسیه و ترکیه در آلمان با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل سوریه و هماهنگی بیشتر در این کشور علیه تروریست ها گفت وگو و مذاکره کردند.
تدبیر24 »وزارت امور خارجه روسیه شامگاه پنجشنبه اعلام کرد: سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو در باره اوضاع سوریه ازجمله با توجه به هماهنگی اقدامات در مبارزه با تروریست های بین المللی تبادل نظر کردند.
در این دیدار مسائل مربوط به همکاری دو کشور برای تقویت آتش بس در سوریه و نیز کمک به پیشبرد روند حل و فصل سیاسی مسائل این کشور مطرح شد.
روند گفت وگوهای آستانه در مرکز توجه وزیران خارجه روسیه و ترکیه قرار داشت.
دو طرف همچنین مسائل کلیدی همکاری های دوجانبه و دورنمای توسعه روابط دو کشور در وهله اول در عرصه های بازرگانی و اقتصادی را بررسی کردند.
روابط روسیه و ترکیه در یک هفته اخیر بر اثر بمباران اشتباهی مواضع ارتش ترکیه در اطراف شهر الباب در شمال سوریه توسط هواپیماهای روسیه تنش آلود شده و ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرده است که بر خلاف ادعای طرف روس، مختصات موقعیت نظامیان بمباران شده ترکیه در الباب توسط جنگنده روسیه از 10 روز پیش مشخص و اعلام شده بود.
ایران، روسیه و ترکیه بانی مذاکرات آستانه هستند و اجلاس عمومی آستانه 3 روز پنجشنبه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و افزون بر هیات های سه کشور بانی مذاکرات، قزاقستان به عنوان میزبان و اردن، آمریکا نیز به عنوان ناظر شرکت کرد.
تشکیل گروه کاری برای بحث در باره پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه، تداوم و تقویت آتش بس فراگیر در این کشور و تسهیل در مذاکرات دولت سوریه و نمایندگان 9 گروه مسلح مخالف پذیرنده پیمان پایان درگیری ها در این نشست پیگیری شد.
برچسب ها: سوریه روسیه ترکیه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: