واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

مشکل حقوق و بیمه متصدیان ایستگاه‌های هواشناسی، دغدغه‌ی اصلی است

پنجمین گردهمایی متصدیان ایستگاه‌های آب و هواشناسی شرکت آب منطقه‌ای یزد برگزار شد.
تدبیر24 »«مجتبی سهیلی» رییس گروه مطالعات آب‌های سطحی شرکت مدیریت منابع آب ایران هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقاء سطح دانش فنی متصدیان دستگاه‌های آب و هواشناسی و ارج نهادن به زحمات متصدیان در مناطق مختلف استان یزد عنوان کرد.

وی ابراز کرد: آمارهای تولید شده توسط متصدیان، پایه و اساس تصمیم‌گیری‌های کلان کشور و محور برنامه‌ریزی‌هاست و از اهمیت بالایی برخوردار است.

سهیلی در سخنانی گفت: دو هزار و 700 نفر به عنوان متصدی به جمع‌آوری اطلاعات از ایستگاه‌های آب و هواشناسی در شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور می‌پردازند که اطلاعات سه هزار و 400  ایستگاه را پایش می‌کنند و  و ما به کمک متصدیان از آمار اساسی و لحظه به لحظه در بخش آب کشور اطلاع می‌یابیم.

این مقام مسئول افزود: دغدغه اصلی ما، پرداخت به موقع حقوق متصدیان و مسئله بیمه آنهاست که امیدواریم با تمهیداتی این دغدغه‌ها از بین برود و ما تمام تلاش خود را برای حل این مشکلات به کار می‌بندیم.

—«محمدمهدی جوادیان زاده» مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد هم با اشاره به اهمیت آمار در مطالعات پایه منابع آب،  ابراز کرد: اگر از ابتدا داده‌هایی که متصدیان ارائه می‌دهند، با دقت همراه نباشد، سلسله مراتب کاری در مطالعات هواشناسی، مطالعات هیدرولوژی و کلیه امور به طور کامل انجام نمی‌شود.

وی بیان کرد: علم هیدرولوژی، یک علم غیر دقیق است و احتمال خطا در آن وجود دارد که بخشی  از این خطا مربوط به متصدیان است و خوشبختانه متصدیان در استان یزد از تعهد و دقت بالایی برخوردار هستند.

جوادیان افزود: کار متصدیان بسیار مهم است چرا که آمار تولید شده توسط آنها در بخش آماربرداری مورد استفاده قرارگرفته و در آینده به آن مراجعه می‌شود و اثر آن تا سالیان سال باقی می‌ماند.

وی از بارش‌های اخیر در استان ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه بارندگی خوبی در سطح استان داشته‌ایم ولی با توجه به کاهش بارندگی‌ها نسبت به دوره آماری و خشکسالی های متمادی در سال‌های گذشته، این میزان بارندگی‌ها تأثیر چندانی در تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی ندارد.

«رضا پیروز بخت» مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد هم با اشاره به وضعیت اقلیمی استان اظهار کرد: میانگین بارندگی در استان یزد 93.5 میلیمتر، میانگین بارندگی شهر یزد 47.2 میلیمتر، متوســــط —سالیانه حجم رواناب استان یزد در 21 ایستگاه هیدرومتری تا پایان سال آبی 95-94 معادل 63.8 میلیون مترمکعب بوده که با توجه به خشکسالی‌های اخیر حجم رواناب در سال آبی 95-94 معادل 4.98 و در سال 96-95 معادل 0.6میلیون متر مکعب بوده است.

وی افزود: بیشتر دشت‌های استان حداقل 25 سال است که به لحاظ بهره‌برداری بیشتر، برای کشاورزی ممنوعه اعلام شده‌اند.

پیروز بخت با بیان این که 96 ایستگاه آب و هواشناسی در استان یزد وجود دارد، ابراز کرد: کمبود اعتبار طرح‌های عمرانی و جاری از مهم‌ترین چالش‌های موجود در مطالعات پایه منابع آب است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام در منابع آب نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری‌های ایفا می‌کند و متصدیان باید داده‌ها را با دقت و به موقع گزارش کنند.

«محمد رضا عارف» رییس گروه مطالعات آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای یزد نیز با بیان وظائف گروه آب‌های سطحی، شبکه ایستگاه‌های موجود و خدمات آماری، هدف اصلی گروه آب‌های  سطحی را مطالعه و بررسی کمی و  کیفی منابع آب‌های سطحی استان یزد دانست.

وی افزود: عمده‌ترین وظایف و فعالیتهای گروه مطالعات آبهای سطحی طراحی شبکه بهینه‌، ساخت و توسعه ایستگاه‌های آب و هواشناسی در سطح استان، ارتقاء ایستگاه‌های آب و هواشناسی، بهره‌برداری و نگهداری از شبکه موجود، دریافت و کنترل آمار و اطلاعات منابع آب‌های سطحی به صورت ماهیانه و سالیانه، کنترل بانک اطلاعاتی آب‌های سطحی، تهیه گزارش‌های فنی آب‌های سطحی، ارائه خدمات آماری، انجام یا نظارت بر مطالعات خاص منابع آب است.

عارف ابراز کرد: استان یزد جزء سه استان اول کشور است که از شبکه کامل ایستگاهای آب و هواشناسی برخوردار است.

وی به روزرسانی و تجدیدنظر در دستورالعمل‌ها(تشکیل کمیته علمی)، تعین تکلیف ایستگاه‌های الکترونیکی و جایگزین شدن تدریجی آنها بجای مکانیکی، ایجاد سامانه بانک اطلاعات اعم از مکانیکی و دیتا لاگر، نظارت بیشتر بر سازندگان و فروشندگان تجهیزات آب و هواشناسی و  نقش راهنما برای شرکت‌های آب منطقه ای، بررسی و استفاده از ظرفیت های موجود در زمینه کالیبراسیون ادوات، ایجاد وحدت رویه در بیمه متصدیان همانند حقوق آنها را از ضروریات خواند.

عارف خطاب به متصدیان ایستگاه‌های آب و هواشناسی گفت: کار شما مهم است چون تنها شما نماینده آب منطقه‌ای در محل زندگی‌تان هستید و اتفاقات مرتبط با مسایل آب را ثبت می‌کنند و هر چه سابقه آمار بیشتر باشد، ارزش آن بالاتر است و یک سرمایه ملی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده‌کنندگان از آمارهای تولیدی متصدیان، مدیران و برنامه ریزان آب ،طراحان سازه های آبی‌، دانشجویان و محققان برای کارهای علمی و تحقیقاتی ومشاورین برای مطالعه طرح‌های مختلف آب هستند.

در ادامه آموزش عمومی متصدیان ایستگاه های تبخیرسنجی، باران سنجی و هیدرومتری و آموزش تخصصی  متصدیان ایستگاه‌های هیدرومتری توسط «ژاله رشتچی» کارشناس آبهای سطحی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران و «محمدرضا عارف» برگزار شد و در پایان شرکت‌کنندگان از ایستگاه مرکز پژوهشی بازدید کردند.

گفتنی است، در این همایش یک روزه از چهار نفر متصدی نمونه ایستگاه‌های آب و هواشناسی تجلیل شد.

برچسب ها: مشکل بیمه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: