واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

وزارت بهداشت تصدی‌گری و تولیت را با هم می‌خواهد

رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن انتقاد از وزارت بهداشت با بیان آنکه مشکل کشورهای در حال توسعه ساختار نیست گفت: وزارت بهداشت هم تولیت و هم تصدی‌گری را با هم می‌خواهد این در حالیست که باید تصدی‌گری به سازمان‌های دیگر واگذار شود.
تدبیر24 »انوشیروان محسنی‌بندپی طی دیدار با نماینده سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر تقویت همکاری‌های دوجانبه میان بهزیستی و این سازمان تاکید کرد و گفت: پس ا ز پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی از ادغام ۱۶ سازمان مردم نهاد در ابعاد و حوزه‌های مختلف توانمندسازی، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی و توانبخشی معلولان و... تشکیل شد و تاکنون اقدامات وسیعی را در این حوزه‌ها به انجام رسانده است.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه سازمان جهانی بهداشت را به عنوان یک راهبرد در برنامه عملیاتی خود در نظر گرفته‌ایم گفت: در حال حاضر ۲۳.۴ درصد جمعیت کشور در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال دچار اختلالات روانی هستند و به همین منظور ۱۶۰۰ مرکز مشاور سلامت روان با بهزیستی همکاری می‌کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها، تحقق سلامت روان، حمایت از سالمندان و توانمندسازی جامعه هدف را از اقدامات اصلی سازمان بهزیستی دانست و گفت: در سال جاری  ۷۵ درصد از کودکان کمتر از یک سال غربالگری شنوایی شدند این در حالی است که ۷۸ درصد نیز غربالگری بینایی شده‌اند.

بندپی همچنین ضمن اشاره به آنکه غربالگری ژنتیک و انجام مشاوره‌های ژنتیک در برنامه ششم توسعه اجباری شده است، گفت: ۸.۲ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و به همین منظور با متقاعد کردن دولت و مجلس، دبیرخانه شورای ملی سالمندان را در بهزیستی مستقر کردیم.

وی در ادامه با تاکید بر آنکه سلامت فقط به معنای عدم بیماری نیست، بلکه آسایش روحی، روانی و اجتماعی هم در مقوله سلامت گنجانده می‌شوند و مولفه‌های موثر در آنها هستند، گفت: مشکل کشورهای در حال توسعه ساختار نیست که به دلیل وجود برخی از مشکلات ساختار جدیدی تعریف شود. به عنوان مثال بهزیستی با ۲۲ هزار نیرو در مباحث مداخله، پیشگیری و توانمندسازی، تجربه و تخصص دارد و نیازی به ساختار در دستگاه دیگری ندارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: در حال حاضر مشکل ما این است که وزارت بهداشت هم تولیت را می‌خواهد و هم تصدی‌گری را، در حالی که باید تصدی‌گری را به سازمان‌های دیگر واگذار کند.

به گزارش ایسنا، بندپی در پایان جلسه خطاب به نماینده سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: درست است که شهرک غرب در شمال شهر واقع شده است اما می‌خواهیم به جنوب شهر هم توجه بیشتری داشته باشید، نشست‌های تخصصی و فنی بیشتری برگزار کنیم و بهتر است رونوشت مکاتبات و آخرین دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت در حوزه بهزیستی نیز در اختیار ما قرار گیرد.

برچسب ها: بهداشت تولیت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: