واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲

فرصتی که نباید از دست برود

بیش از سه ونیم سال از استقرار دولت یازدهم و حسن روحانی بر پاستور می‌گذرد. قطعا در این سه سال دولت توانسته به نتایج خوبی در زمینه‌های مختلف دست پیدا کند، اما در عین حال کاستی‌هایی هم دارد که باید برای آن برنامه ریزی کند.
تدبیر24 »کاستی‌هایی که باید قبل از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم آنها را رفع کند و اگر نیازمند زمان بیشتری است، پایه‌های آن را برای بلندمدت، پی ریزی کند. 

دولت ابتدای روی کار آمدنش، وعده‌هایی داد که بخشی از آنها را محقق کرده است ولی بخش زیادی هم مانده که شاید بخش دوم به چشم مردم پر رنگ‌تر آید. بخش اول وعده‌های محقق شده نیز برای مردم به درستی تبیین نشده است اما با این حال مردم به دولت حسن روحانی اعتماد کرده‌اند و از آن حمایت می‌کنند.

 اما این روند در بلندمدت به نتیجه نخواهد رسید. درواقع با سکوت مسئولان دولتی و عدم شفاف‌سازی در حوزه‌های مختلف، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد مگر آنکه وضعیت مردم و کشور تغییر کند که تا کنون تغییر زیادی در معیشت مردم ایجاد نشده است. از این رو دولت موظف است که بخش‌هایی از برنامه‌های خود را که با وضعیت معیشت مردم درگیر است و هنوز به سرانجامی نرسانده، در دستور کار خود قرار دهد. چراکه هنوز مردم و مخصوصا طبقه متوسط و رو به پایین جامعه، مشکلات معیشتی دارند. 

این درحالی است که شاید تصور می‌کردند به سرانجام رسیدن برجام یا بازنگری در سیاست‌های اقتصادی، می‌تواند اوضاع معیشتی آنها را بهتر کند. حتی اگر دولت، نیازمند برنامه‌های بلندمدت هم است باید برای مردم در این زمینه شفاف‌سازی کند. توضیح دهد که مشغول انجام کارهای زیرساختی است و به دلایل مشخص مردم هنوز با این مشکلات درگیر هستند. بنابراین حسن روحانی باید از فرصت طلایی باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری‌اش، بهره لازم را در گفت‌و‌گو با مردم ببرد. چراکه اگر سکوت کند و به همین روند ادامه دهد، جریان رقیب از آن بهره لازم را می‌برند. هر چند که مردم نشان داده‌اند که به چه جریان و تفکری در جامعه اقبال دارند اما تا زمانی به این تفکر اقبال نشان می‌دهند که بدانند به آنها احترام گذاشته می‌شود و مطالباتشان به سرانجام می‌رسد.

 مردم در شرایط فعلی می‌دانند که جایگاه ایران نسبت به قبل کجاست. اما زمانی که ندانند که چرا برخی قرار دادهای ما با کشورهای خارجی هنوز زمینه عملی پیدا نکرده است، زمانی که ندانند چرا کنترل تورم بر معیشت آنها تأثیر نداشته است و ندانند که برجام قابل فسخ از سوی آمریکا نیست، جریان رقیب از آن برای فریب افکار عمومی بهره لازم را خواهد برد. بنابراین بازنگری در برخی بخش‌ها مانند اطلاع رسانی و تقویت بخش‌های دیگر مانند حوزه اقتصادی می‌تواند زمینه رضایتمندی هر چه بیشتر مردم را فراهم کند.



حسین کاشفی،  فعال سیاسی اصلاح طلب

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: