واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

تأسیس 10 مرکز دولتی ترک اعتیاد در سال آینده

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام با بیان اینکه خوشبختانه در استان معتاد متجاهر نداریم، گفت: در سال آینده مراکز دولتی ترک اعتیاد در شهرستان‌های استان ایجاد می‌شود.
تدبیر24 »دکتر «فهد کمالوند» اظهار کرد: خوشبختانه در چند دهه‌ی اخیر نوع نگاه به اعتیاد در کشور ما تغییر کرده به این مفهوم که نگاه به اعتیاد به عنوان امری مجرمانه جای خود را به نگاهی تازه داده است که طبق این دیدگاه جدید اعتیاد یک بیماری و فرد معتاد، بیمار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تقدیم شهدای بسیار در راه مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: سالانه بودجه قابل ملاظه ای صرف مقابله با اعتیاد می شود اما بااین‌وجود متأسفانه سن اعتیاد بسیار پاین‌تر آمده و روز به روز به تنوع این ماده خانمان‌سوز افزوده می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام با بیان اینکه رویکرد اصلی نظام اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های کلان و توصیه های کارشناسان مبنی بر ضرورت تقدم پیشگیری بر مقابله و مبارزه، باید فعالیت‌های پیشگیرانه  از مدارس آغاز شود و از طریق اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانوده‌ها و تقویت مشارکت سمن‌ها و استفاده از ظرفیت رسانه ها به تقویت سیاست پیشگیری بپردازیم.

کمالوند به نقش مهم گروه‌های مرجع در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: امروز در دنیا بیش از 270 میلیون نفر مواد مخدر مصرف می‌کنند و در سال 2016 میلادی 170 کشور دنیا آسیب اول کشورشان را اعتیاد اعلام کرده‌اند که این اطلاعات گویای این واقعیت است که جهان امروز از این پدیده رنج می‌برد و این بلای خانمان‌‎سوز قابل تسری به هر کشوری است.

وی یکی از ریشه‌های گسترش مواد مخدر در ایران را داشتن مرز مشترک با کشورهای تولیدکننده مواد مخدر مانند افغانستان و پاکستان به طول 1925 کیلومتر دانست و گفت: کشور ما هزینه‌های زیاد انسانی و مادی درراه مبارزه با مواد مخدر صرف کرده است که خوشبختانه این رویکرد از دید مجامع بین‌المللی هم مغفول نمانده و بارها و بارها سازمان‌های بین‌المللی به خاطر مبارزه با مواد مخدر و قاچاق این مواد افیونی ایران را موردتقدیر قرار داده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: بحمدالله مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور حساسیت‌ها و دغدغه‌های زیادی نسبت به تمام آسیب‌های اجتماعی دارند و در جلسات شورای اجتماعی کشور آسیب‌هایی از قبیل طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، کم‌رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی و دیگر آسیب‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد.

کمالوند تأکید کرد: اعتیاد در کشور رهاشده نیست و وظیفه همه‌ی رسانه‌ها این است که به جامعه اطمینان دهند که دولت با جدیت کامل آسیب‌های اجتماعی را رصد و با آن‌ها مقابله می‌کند و با عقلانیت به دنبال کاهش این آسیب به‌عنوان سرمنشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر است، چون 40 درصد طلاق‌ها و 20 درصد جرائم دیگر با اعتیاد مرتبط هستند.

وی درباره‌ی وضعیت استان درزمینه‌ی اعتیاد با بیان اینکه بر اساس پایش ملی «شیوع شناسی» که صورت گرفته ایلام جزء استان‌های پاک کشور و دارای وضعیت سفید است، گفت: نرخ شیوع اعتیاد در استان ایلام 1.7 درصد است که نسبت به میانگین کشوری دارای وضعیتی مطلوب است و هم‌اکنون برای 146 نفر از بهبودیافتگان اشتغال ایجادشده است و بیش از 1 میلیارد تومان اعتبار در قالب وام‌های خوداشتغالی برای بهبودیافتگان اختصاص یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام ادامه داد: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های استاندار به‌عنوان رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال آینده مراکز دولتی ترک اعتیاد در شهرستان‌های استان ایجاد می‌شود.

کمالوند با اعلام این خبر که خوشبختانه در استان معتاد متجاهر نداریم، گفت: استان ایلام فاقد مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد است و در راستای تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد در این عرصه کارهای خوبی انجام‌گرفته و از 134 نفر معتاد حمایت بیمه‌ای شده است.

وی حفظ سلامت مناطق پرخطر و حاشیه‌ای شهرهای استان را با برگزاری برنامه‌های آموزشی ازجمله برنامه‌های این شورا اعلام و اظهار کرد: امیدواریم نرخ شیوع اعتیاد در استان و کشور طبق برنامه پنج ساله ششم 5 درصد کاهش پیدا کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: از سال 1396 برنامه‌های متعددی برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی درباره خطرات مواد مخدر در بین دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران شاغل در مراکز صنعتی و والدین گروه‌های سنی مختلف برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: