واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
انصاری:

تمرکز گزینش بر بحث ارتقای کارآمدی دستگاه‌های دولتی و سالم‌سازی آنها باشد

معاون حقوقی رییس جمهور تصریح کرد که گزینش‌گران باید تمرکز خود را بر بحث ارتقای کارآمدی دستگاه‌های دولتی و سالم‌سازی آنها بگذارند .
تدبیر24 » حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در حاشیه گردهمایی سراسری گزینش‌گران کشور در جمع خبرنگاران گفت: هسته‌های گزینش و مجموعه تشکیلات گزینشی در 37 سال گذشته زحمات زیادی کشیدند و ما نباید زحمات آنها را نادیده بگیریم، در بسیاری از موارد نیز موفق بوده‌اند.

وی ادامه داد: در عین حال  در ابتدای انقلاب به دلیل انحرافی که در گزینش‌ها مشاهده شده بود اعم از طرح سوالات، تندخویی‌ها، ‌تنگ‌نظری‌ها و احیاناً گیر دادن بی‌جهت به مردم و طرح سوالات مضحک و غیرضرور چه در مسائل شرعی و چه در احوالات  امام (ره) آن پیام تاریخی را دادند.

معاون حقوق رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بعد از آن عتاب و خطاب امام (ره) و انحلال هیأت‌هایی که بودند و تشکیل هیأت‌های جدید بعضاً ما باز هم شاهد بازگشت به همان شرایط هستیم. افراد شکایت می‌کنند که در گزینش‌ها سوالاتی می‌کنند که ربطی به کارشان ندارد و تأثیری در عملکرد آنها نخواهد داشت. دقت‌ها در موضوعاتی انجام می‌گیرد که اصلاً مشکل مردم نیست و بیشتر باید متوجه این باشند که کسانی که استخدام می‌شوند آیا کارآمدی لازم را دارند یا خیر.

انصاری خاطرنشان کرد: حتماً باید یکی از شاخص‌های اصلی در ارتقای کارکنان دولت در گزینش، رضایتمندی مردم باشد که در این امر نیز باید یک شاخص‌سازی انجام گیرد و ارزیابی‌ها بدون حب و بغض و دور از کلی‌گویی باشد، بنابراین به نظر می‌رسد مجموعه تشکیلات گزینش باید بازنگری کلی در روش‌های کاری صورت دهد که خوشبختانه این کار در حال انجام است و این آسیب‌شناسی در رابطه با مقررات و قوانین و شیوه‌های کار در حال انجام‌گیری است.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین گفت: گزینش‌گران باید تمرکز خود را بر بحث ارتقای کارآمدی دستگاه‌های دولتی و سالم‌سازی آنها بگذارند، چراکه  پارتی‌بازی، تبعیض، حق‌کشی و خویشاوند بازی اصلاً زیبنده نظام ما در هر سه قوه و به خصوص شهرداری‌ها نیست.

انصاری در پایان اظهار کرد: مجموعه نظام اداری کلیه کشور از کارآمدی بالایی برخوردار نیست و این ناشی از ضعف در گزینش، آموزش و مهارت‌آموزی کارکنان است و باید در عین حال تحول اساسی در نظام آموزشی کشور به وجود بیاید و آموزش متکی بر مدرک‌گرایی و محفوظات ذهنی جای خود را به حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی بدهد که در این صورت نظام ما کارآمد و بهره‌ور خواهد بود و مردم نیز رضایتمندی بیشتری خواهند داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: