واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۷۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

دفاع ییلدیریم از تغییر قانون اساسی ترکیه به نفع ریاست جمهوری

نخست وزیر ترکیه با رد ادعای مخالفان مبنی براینکه تغییر قانون اساسی در کشور باعث تقویت حکومت استبدادی می‌شود، گفت: متمم‌های قانون اساسی که در آوریل سال جاری میلادی به رای گذاشته می‌شود رئیس جمهور را به یک حاکم واحد بدل می‌کند که توسط پارلمان کنترل می‌شود.
تدبیر24 »به نوشته روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه گفت: رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه می‌گوید رئیس جمهوری همان فرماندار، فرماندار منطقه‌ای و شهردار خواهد شد. بله درست است، او یک فرد است. اما از سوی مردم انتخاب می‌شود و پارلمان از سوی مردم بر این فرد نظارت دارد.

نخست وزیر ترکیه با اشاره به کودتای 28 فوریه 1997 و کودتای 15 ژوئیه سال 2016 گفت:‌ هر دوی این اقدامات برای یک هدف انجام شد. ترکیه با پشت سر قراردادن مشکلات و حکومت قیمومیتی به این وضعیت کنونی رسیده است. من از تلاش‌ها و قدرتمند بودن مردم ترکیه در مواجهه با کودتای نافرجام 15 ژوئیه سال گذشته میلادی قدردانی می‌کنم.

وی با تکرار درخواستش از تمامی مردم ترکیه برای رای دادن به نفع تغییر قانون اساسی در 16 آوریل سال جاری میلادی ادامه داد: مردم باید پای صندوق‌های رای بروند و به آن "بله" بگویند. این یک مساله سیاسی نیست. این به کشور مربوط می‌شود. این به همه مردم مربوط می‌شود. برای این مساله رای "آری" بدهید.

مردم ترکیه اواسط آوریل سال جاری میلادی برای رای دادن به تغییرات در قانون اساسی این کشور پای صندوق‌های رای می‌روند تا سیستم کنونی پارلمانی به سیستم ریاست جمهوری بدل شود.

برچسب ها: ترکیه بیلدریم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: