واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
مدیر شبکه جهانی سحر:

دو ملت ایران و عراق در طول تاریخ همواره با یکدیگر عجین بوده اند

دو ملت ایران و عراق بیش از هردو همسایه دیگری اززمینه های وابستگی و همبستگی برخودارند و در طول تاریخ همواره با یکدیگر عجین بوده اند.

 تدبیر24 » برقراری ثبات و امنیت در عراق به احیای این روابط کمک شایانی خواهد کرد منوط به آن که مسئولان در دو کشور از یک سو و بازرگانان و موسسات گردشگری از سوی دیگر، از این فرصت استثنایی در تاریخ معاصر دو ملت به خوبی و به موقع بهره برداری کنند.

شناخت ظرفیت های هریک از دو کشور برای گسترش و تعمیق روابط تجاری زمینه درهم تنیدگی همه جانبه روابط دو ملت را باتوجه به بستر طبیعی موجود و اقبال هردو طرف فراهم می آورد.

این مهم، با بهره گیری بهینه از ظرفیت رسانه ها در هردوکشور ممکن خواهد شد و مستلزم همکاری تنگاتنگ متولیان تجارت فیمابین با رسانه ها است .

شبکه جهانی سحر مشتمل بر چهار کانال 24 ساعته تلویزیونی به انضمام رادیوهای تحت پوشش آن آمادگی خود را برای ایفاء نقش موثر دراین میسر نقش اعلام می دارد.

اگرچه در نگاه نخست ، به نظر می رسد فقط کانال کردی شبکه سحر به دلیل اقبال مردمی در منطقه کردستان عراق و ترکیه می تواند مفید واقع شد ولی با نگرش عمیق تر و دقیق تر ظرفیت های نهفته دیگر آشکار  می شود که برای بازرگانان و فعالان بخش خصوص و دولتی ایران و عراق مغتنم خواهد بود .

شبکه جهانی سحر با دسترسی به مردم کثیراردو زبان در شبه قاره هند که دهها میلیون از آنها شیعه و بسیاری دیگر هم محب اهل بیت علیهم السلام هستند ، از این قابلیت برخودار است که ظرفیت های زیارتی و سیاحتی موجود در هردو کشور عراق و ایران را معرفی  و خیل عظیم  مشتاقان را از هند و پاکستان و دیگر نقاط شبه قاره هند روانه ایران و از این مسیر عازم عراق سازد. همین قابلیت در کانال آذری شبکه های جهانی سحرهم وجود دارد که به آذری زبان ها درجمهوری آذربایجان و دیگرکشورهای قفقاز و ماوراء قفقاز دسترسی دارد و این عزیزان می توانند علاوه بر سفر به ایران از این مسیر به عراق نیز مسافرت کنند.این فرصتی بی بدلیل برای صنعت گردشگری در هر دو کشور ایران و عراق است که توسعه آن صرفاً منوط به ایجاد زیرساختهای لازم و همکاری دو همسایه است .افزون براین هریک از دوکشور ایران و عراق می توانند سکوی صادراتی طرف دیگر به سایر همسایگان شان باشد یعنی درموج اول ، تقویت روابط فیمابین دو همسایه و در موج دوم، گسترش آن به همسایگان در منطقه غرب آسیا ، قفقاز و آسیای مرکزی؛

در ضمن تعمیق روابط تجاری و استمرار صادرات نیازمند ایجاد پایگاه های تولیدی و انتقال تکنولوژی است که با توجه به ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران ، می تواند به برقراری پایدار و روبه رشد و تقویت روابط فرهنگی ، سیاسی، ثبات و امنیت بیشتر نه تنها در دو کشور ایران و عراق بلکه در منطقه ای با شعاع چند هزارکلیومتر منجر شود.

شبکه جهانی سحر به عنوان شبکه ای عام برای همه گروه های مخاطبان با پوشش منطقه غرب آسیا ، شبه قاره هند ( جنوب آسیا ) ، آسیای مرکزی و قفقاز و شبه جزیره بالکان از طریق پنج ماهواره به زبان آذری، کردی ، اردو و بوسنی فرصت رسانه ای کم نظیری برای تحقق این چشم انداز است که امید می رود مورد بهره برداری قرار گیرد.

برچسب ها: سحر تلویزیون
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: