واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
امین زاده:

گزارش حقوق شهروندی از ١٧ دستگاه اجرایی دریافت شد/رسانه ها به اعتماد عمومی لطمه نزنند

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت:تاکنون از ١٧ دستگاه گزارش حقوق شهروندی را دریافت کردیم و همچنان ٩ دستگاه باقیمانده است.
الهام امین زاده روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه درباره گزارش دستگاه های اجرایی درخصوص حقوق شهروندی، افزود: پس از رونمایی از منشور حقوق شهروندی، رئیس جمهوری ابلاغیه ای خطاب به دستگاه های اجرایی صادر کردند که براساس آن مقرر شد تا ١٠ اسفند ماه گزارش عملکرد هر دستگاه در رابطه با حقوق شهروندی برای دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی ارسال شود.
وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت اطلاعات، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ٩ دستگاهی هستند که هنوز گزارش های خود در زمینه حقوق شهروندی را ارائه نداده اند.
امین زاده اظهار کرد: تیم مجرب متشکل از صاحب نظران حقوقی و غیر حقوقی شبانه روز در حال تجزیه و تحلیل گزارش های دستگاه های اجرایی از فعالیت حقوق شهروندی هستند تا گزارش نهایی برای رئیس جمهور آماده شود.

**رسانه ها در انعکاس اخبار دقت داشته باشند
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی درباره فیلمی که توسط یکی از خبرگزاری ها در فضای مجازی از سفر دیروز ایشان به سمنان منتشر شده بود، گفت: در سمنان شهروندی سمنانی که همسرش سرطان داشت و فرزندش نیز فوت کرده بود در خواست کمک داشت اما چون میهمانان در همایش منتظر بودند، در آن لحظه نتوانستم پاسخگوی او باشم و بعد از همایش برای عیادت همسر این شهروند سمنانی به منزلش رفتیم و قرار شد کمک هایی برای رفاه این خانواده انجام شود.
وی در رابطه با این فیلم منتشر شده با تاکید براینکه دغدغه حقوق مردم را دارم ، افزود: رسانه ها در انعکاس اخبار دقت داشته باشند تا به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی لطمه نزنند چرا که اگر اعتمادی سلب شود و آسیبی به رویکرد مثبت وارد شود، درست نیست و تخریب ها باعث ضربه به کل نظام می شود و نباید اهداف بلند مدت را به خاطر هدف های کوتاه مدت نابود کرد.
وی درباره فعالیت ها و اقدامات اجرایی برای تحقق حقوق شهروندی گفت: از آنجایی که آموزش حقوق شهروندی اقدامی زیربنایی است، با معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مذاکراتی داشتیم، همچنین قرار است بسته های احترام به حقوق شهروندی برای خانواده ها تهیه شود.
امین زاده در مورد آموزش معلمان درباره حقوق شهروندی، اضافه کرد:معلمانی که در دانشگاه تربیت معلم و فرهنگیان تحصیل می کنند، ٢ واحد آموزش حقوق شهروندی را بگذرانند و معلمان نیز آموزش ضمن خدمت ببینند.
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در تهران، گیلان، کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، سمنان و خوزستان با مسئولان، رسانه ها و سمن ها نشست هایی داشتیم و اهداف حقوق شهروندی را تبیین کردیم.
وی افزود: در ٣١ استان کشور مقرر شده است تا یک سازمان مردم نهاد در مورد ارائه گزارش در خصوص حقوق شهروندی با دستیار ویژه در ارتباط باشد.
امین زاده اظهار کرد: بامعاونت فرهنگی و پژوهشی قوه قضائیه در رابطه با تنظیم لوایح قضایی هم جلساتی داشتیم.
وی ادامه داد: قرار است آموزش و ترویج حقوق شهروندی از طریق سازمان تبلیغات اسلامی توسط هیات های مذهبی نیز انجام شود.
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در جشنواره فیلم فجر نیز ٢ داور برای بررسی فیلم های جشنواره تعیین شد تا فیلم هایی که منطبق با احقاق حقوق شهروندی است، شناسایی شوند اما از نظر داوران، فیلمی شناسایی نشد.
وی خطاب به تهیه کنندگان و هنرمندان افزود: اهالی هنر به فکرتهیه فیلم هایی با زمینه حقوق شهروندی باشند.
امین زاده اظهار کرد: البته قرار است ٢٢ شبکه در خصوص حقوق شهروندی برنامه سازی داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: