واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

مجلس و دولت مسأله جمعیت را جدی بگیرند

نماینده مردم مشهد در مجلس ضمن ابراز نگرانی نسبت به نتایج اعلام شده در سرشماری نفوس و مسکن، اظهار کرد: دولت و مجلس باید مسأله جمعیت را مورد توجه قرار داده و جدی بگیرند.
تدبیر24 »حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر در تذکر شفاهی خود با اشاره به اعلام نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، گفت: تحولات جمعیتی مبتنی بر اطلاعات آماری جدید، تغییرات ساختار جمعیتی و تنزل نرخ رشد جمعیت به نفع نظام اسلامی ما نیست.

وی افزود: طبق سرشماری سال جاری جمعیت کشور از ۷۵ میلیون در سال ۹۰ به ۸۰ میلیون در سال ۹۵ رسیده است و این مسأله حاوی پیام‌های هشدار به معنای به صدا در آمدن زنگ خطر برای جمعیت کشور است.

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت کشور از ۱.۲۹ صدم درصد در سال۹۰ به ۱.۲۴ صدم درصد در سال ۹۵ تنزل پیدا کرده است و این مسأله به خوبی روند کاهش را نشان می‌دهد.

وی همچنین بیان کرد: جمعیت گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با سیر کاهش روبرو بوده و جمعیت ۳۰ سال به بالا روند افزایشی داشته است که نشان دهنده سالمندی جمعیت و جوان‌زدایی می‌باشد. در واقع ایرانیان در پنج سال گذشته سه سال پیرتر شده‌اند.

پژمانفر همچنین اظهار کرد: مسأله جمعیت از مسائلی است که باید به آن توجه شود که متأسفانه نشده و مجلس و دولت باید این مسأله را جدی بگیرند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: