واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۷۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

هشدار رئیس سازمان هواشناسی کشور نسبت به کم بارشی 15 درصدی تا پایان تابستان 96

رئیس سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح وضعیت بارش و دمای کشور از ابتدای مهرماه سال 95 تا کنون و اعلام استان‌های پر بارش و کم بارش، شرایط بارش و دمای کشور در فصل بهار را پیش بینی کرد و نسبت به کم بارشی 15 درصدی تا پایان تابستان 96 هشدار داد.
تدبیر24 »داود پرهیزکار در آخرین نشست خبری سال 95 به وضعیت بارشی کشور در سال زراعی جاری از ابتدای مهرماه تا کنون اشاره کرد و گفت: از ابتدای مهرماه تا روز گذشته کشور 141 میلیمتر بارش دریافت کرده است. این مقدار بارش نسبت به بلندمدت حدود 12.7 درصد کاهش داشته است. همچنین در این بازه زمانی قم پربارش‌ترین استان بوده و 7.3 درصد افزایش بارش داشته است.

خوزستان کم بارش‌ترین استان کشور

وی با بیان اینکه استان خوزستان کم بارش‌ترین استان کشور طی شش ماه اخیر بوده است اظهار کرد: این استان حدود 50 درصد کم بارشی داشته است. طی همین مدت بارش تهران 177.4 میلیمتر بوده است که نسبت به بلندمدت 4.5 درصد کم بارشی را نشان می‌دهد. البته نسبت به سال گذشته بارش‌های استان تهران 11 درصد افزایش یافته است.

وضعیت بارش و دمای کشور در فصل بهار

رئیس سازمان هواشناسی کشور در ادامه به پیش بینی فصلی اشاره و اظهار کرد: از حالا تا نیمه فروردین بارش‌ها در اکثر نقاط در حد نرمال و در نیمه غربی کشور بیش از نرمال باشد. این میزان بارش نمی‌تواند همه کم بارشی‌های استان خوزستان را جبران کند.

پرهیزکار با اشاره به اینکه از نیمه دوم فروردین تا نیمه اول اردیبهشت بارش‌ها رو به کاهش می‌رود افزود: در همین نیمه غربی کشور بارش‌ها در نیمه دوم فروردین زیر نرمال خواهد بود. در باقیمانده فصل بهار بارش‌ها در حد نرمال خواهد بود.

وی در ادامه وضعیت دمایی کشور را تشریح کرد و گفت: در نیمه اول فروردین دما حدود یک درجه زیر نرمال خواهد بود و در نیمه دوم فروردین تا نیمه اول اردیبهشت افزایش دما را حدود نیم تا 1.5 درجه نسبت به نرمال خواهیم داشت.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: در فصل بهار در استان تهران بارش‌ها در حد نرمال خواهد بود، در نتیجه ممکن است همین کم بارشی‌ها در این استان تا پایان سال زراعی در نوسان باشد.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال زراعی یعنی پایان شهریور 96 و ابتدای مهر این سال کم بارشی حدود 15 درصد در کشور داشته باشیم. امسال متعاقب 9 سال گذشته کم بارشی در کشور وجود خواهد داشت. این به این معناست که باید منابع آبی کشور را مدیریت کنیم تا در تابستان مشکل کم آبی نداشته باشیم. مردم باید توجه کافی به مصرف بهینه آب داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: