واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

دستاوردهای دولت به "برجام" خلاصه نمی شود

استاندار کرمانشاه گفت: برخی مخالفین دولت می خواهند اینگونه وانمود کنند که تمام دستاوردهای این دولت به "برجام" خلاصه شده و در این زمینه نیز توفیقی نداشته ایم که واقعا اینگونه نیست.
تدبیر24 »اسدالله رازانی در نشست شورای اداری استان که امروز(25 اسفند)با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و اعضای شورای اداری استان برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه برخی انصاف را رعایت نکرده و خدمات دولت را ضعیف جلوه می دهند، گفت: بخصوص در این ماه های نزدیک انتخابات هجمه ها علیه دولت بیشتر شده و خدمات دولت در بخش های مختلف نادیده گرفته می شود.

وی افزود: متاسفانه برخی اقدامات بزرگ انجام شده توسط این دولت را نمی بینند و در مقابل تنها ایرادات و اشکالات را برجسته می کنند.

وی ادامه داد: مخالفین دولت می خواهند اینگونه وانمود کنند که دستاوردهای دولت تنها به برجام خلاصه شده و می گویند در این زمینه نیز توفیقی نداشته ایم، در صورتیکه دستاوردهای دولت تنها منحصر به برجام نیست و در حوزه های مختلف دستاوردهای عظیمی بدست آمده است.

رازانی به برخی دستاوردهای دولت اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه بر اثر شوک نفتی درآمدهای دولت به شدت کاهش یافته و بنیه مالی دولت ضعیف شده بود، خدماتی که در این دولت انجام شده بهتر و بیشتر از دولت های گذشته بوده است.

استاندار کرمانشاه افزود: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تنها 14 هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردار بودند که در این دولت هفت هزار روستای دیگر به شبگه گاز متصل شدند که حدود 550 روستای آن در استان ما قرار دارد.

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل ریلی کشور در این دولت، گفت: بزودی هفت مرکز استان به راه آهن وصل می شوند که کرمانشاه هم جزو آنهاست.

رازانی به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت هم اشاره کرد و گفت: در حالیکه پیش از روی کار آمدن این دولت فشار سنگینی بلحاظ هزینه درمان روی مردم بود و هر ساله حدود پنج درصد جمعیت کشور بخاطر پرداخت هزینه های سنیگن درمان به مرز فقر و فلاکت می رسیدند، با اقدامات انجام شده در این دولت پرداخت هزینه های درمان از سوی مردم به کمتر از 10 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه صنعت نفت ما نیز در حال از بین رفتن بود، گفت: هم اکنون تولید نفت کشور از مرز چهار میلیون بشکه گذشته و صادرات ما نیز به حدود دو و نیم میلیون بشکه در روز رسیده است.

استاندار کرمانشاه افزود: صنعت هوایی ما نیز زمین گیر شده بود و شهروندان ایرانی سالانه چهار میلیارد دلار به شرکت های هوایی خارجی برای استفاده از خدماتشان پرداخت می کردند که در این دولت قراردادهای خوبی برای نوسازی ناوگان هوایی کشور منعقد شده است.

وی ادامه داد:  البته با وجود این خدمات، هنوز مشکلات بسیاری باقی است و باید همه برای رفع این مشکلات دست به دست هم بدهیم.

رازانی به اقدامات دولت در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: تصویت منطقه آزاد قصرشیرین در دولت که تقریبا شبیه محال بود از اقدامات زیرساختی صورت گرفته در استان است که تحولی برای آینده استان ایجاد می کند.

وی به سرعت گرفتن پروژه راه آهن کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه با سرعت خوبی در حال انجام است و یازده کیلیومتر از مسیر پروژه از سمت کرمانشاه ریل گذاری شده و شش هزار تن ریل نیز به منطقه حمل شده و تلاش می کنیم در ایامی که وعده داده شده و یا حداکثر با چند هفته تاخیربه بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: ایران خودرو کرمانشاه نیز تا 31 فروردین افتتاح می شود و تا پایان سال ظرفیت آن به 30 هزار دستگاه "پژو پارس"  می رسد که تا 100 هزار دستگاه قابل افزایش است.

رازانی به طرح در حال احداث سامانه گرمسیری استان هم اشاره کرد و گفت: فاز اول این پروژه هفت هزار میلیارد تومانی تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد که هم بخش کشاورزی و هم صنعت استان را متحول می کند.

وی ادامه داد: با وجود این اقدامات هنوز در برخی حوزه ها ضعف هایی داریم که باید صادقانه آنها را با مردم در میان بگذاریم. بعنوان نمونه کرمانشاه هنوز رتبه اول بیکاری کشور را دارد و نرخ بیکاری استان در سال جاری افزایش هم داشته و باید در ادامه کار و در سال آینده این موضوع مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد تا تغییری در این وضعیت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کار معمولی در این استان جواب نمی دهد، گفت: در این استان باید شبانه روزی کار کرد. هر مدیری که بخواهد بصورت معمولی کار کند صلاحیت خدمت در این استان را ندارد، زیرا این استان تا سالها به کار جهادی نیااز دارد.

استاندار کرمانشاه به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراها هم اشاره کرد و گفت: حق نداریم در انتخابات جانبدارانه عمل کنیم و باید قانون و بی طرفی مدنظر همه دست اندرکاران انتخابات باشد.

رازانی توصیه هایی نیز به مدیران داشت و  با بیان اینکه سال آینده یک سال خاص برای استان خواهد بود، گفت: اوایل سال آینده پروژه های مهمی در استان افتتاح خواهد شد و احتمالا میزبان رییس جمهور هم خواهیم بود، لذا از مدیران استان می خواهم در هفته دوم تعطیلات نوروز سر کار حاضر باشند.

وی همچنین از مدیران کل استان خواست جابجایی مدیران شهرستانی را با تایید فرمانداران انجام دهند.

در این نشست از دست اندرکاران برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه تقدیر شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: