واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

نوروز فرصتی مناسب برای زدودن نگاه‌های رسوب یافته از سیستان و بلوچستان

‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از ظرفیت ایام نوروز برای معرفی استان در جهت زدودن نگاه های رسوب یافته و ایجاد فضای متعادل حداکثر استفاده صورت بگیرد که فرصت های زیادی رقم می زند.
تدبیر24 »علی اوسط هاشمی خواستار بازنگری در سند توسعه گردشگری استان متناسب با قابلیت های سواحل مکران و صنایع دستی با هدف حضور در بازارها و نمایشگاه ها و برپایی فروشگاهای مدرن شد و در کارگروه ملی گردشگری به تصویب برسد .

وی با بیان اینکه سال 96 ، رویکرد پایه گذاری زیر ساخت های گردشگری هدف گذاری شده و توقع این نیست که بطور جهشی مسافرپذیر باشیم افزود: عبور از نگاه های رسوب یافته کار راحتی نیست اما همین که جرقه زده شد، نقطه آغاز خوبی است.

هاشمی ضمن تأکید درباره همکاری همه دستگاه های اجرایی با دبیرخانه گردشگری گفت: قرار نیست در سال 96 به همه اهداف‌مان در این خصوص برسیم اما برگزاری تعدادی از جشنواره‌ها، فستیوال‌ها و همایش‌های ملی در استان و تمرکز زدایی از کشور شروع خوبی برای تحقق برنامه‌هاست‌.

استاندار با بیان اینکه وقتی اراده بر تحقق یک رویداد ارزشمند اجتماعی است همه باید در این مسئله مهم نقش ایفا کنیم‌، تاکید کرد: ترتیبی فراهم شود که سیستان و بلوچستان در نمایشگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی در سطح ملی و بین المللی حضور پررنگی داشته باشد و در این رابطه تفاهم نامه‌ای بین استان و سازمان میراث فرهنگی کشور برای حضور برجسته در نمایشگاه های بین المللی منعقد گردد.

وی با توجه به وضعیت نابسامان یادمان شهدای تاسوکی گفت: اداره اوقاف تولیت این مکان را برعهده بگیرد تا از این وضعیت خارج شود، چون برای نمایش اینکه آسیب دیده خشونت و تروریسم هستیم باید چنین سندهای زنده‌ای را حفظ و پشتیبانی کنیم‌.

‌با تشکیل اتاق فکر برای توسعه استان فرصت سازی شود

استاندار سیستان و بلوچستان با تبریک فرارسیدن نوروز 96‌، تفکر برپایه برنامه و نگاه مسئولانه نسبت به توسعه استان را همراه با عزم استانی و ملی درخواست کرد. 

‌به گزارش ایسنا، اوسط هاشمی ضمن تاکید بر اطلاع کارشناسان از قانون بودجه گفت: با آگاهی نسبت به قابلیت های بودجه سال 96، از این ظرفیت با تشکیل اتاق فکر برای توسعه استان فرصت سازی شود.

وی عدالت در توزیع بودجه با رویکرد برنامه‌ای را در میان دستگاههای اجرایی مورد تاکید قرار داد زیرا در دایره مدیریت اجتماعی تبعیض و قانون گریزی مانع توسعه می‌شود و محصول عدالت اجتماعی تعادل و رضایت است.

وی امنیت امروز استان را ماحصل توجه به کرامت انسانی برشمرد که ملاک تطبیق حق است.

وی ادامه داد: زایش خوشه‌ای طرح‌های بزرگ که منتج به اشتغال شود، ضرورت دارد لذا طرح‌های بزرگ را به وسعت نقش آنها ببینید.

نماینده عالی دولت در استان از سازمان برنامه و بودجه به عنوان قلب تپنده و جریان ساز نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری یاد کرد و افزود: شورای توسعه و برنامه ریزی باید اتاق فکر توسعه استان باشد تا دستگاه‌های اجرایی بدانند که نمی‌توانند از این چرخه به راحتی عبور کنند.

وی بر توزیع اعتبارات میان دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس برنامه تاکید کرد و گفت: با ورود جدی و علمی به بحث‌های کارشناسی و علمی به گونه‌ای رفتار نمایید تا برای مسئولان آتی برگشت ناپذیر و الزام‌آور باشد.

وی بیان کرد: سند توسعه استراتژیک استان که سرنوشت مردم را رقم بزند و به آن قواره ملی و منطقه‌ای بدهد، با گرفتن مشاور تهیه شود.

هاشمی با بیان اینکه کارشناسان برنامه و بودجه باید مشاوران فعالی برای مدیران در حیطه مسولیت‌شان باشند، تصریح کرد: افق دیدتان بلند باشد تا در درون برنامه‌های توسعه ای قابلیت این را داشته باشید که جای پای محکمی برای خودتان ایجاد کنید.

‌سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی برای احداث دو بیمارستان در زاهدان

استاندار سیستان و بلوچستان ایران را سرمایه همه اقوام‌، مذاهب و پیروان ادیان دانست که در جبهه های دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستادند و از حدود دو هزار و ۴۰۰ تا ۵۰۰ شهید حدود ۵۰۰ نفر از شهدای اهل‌سنت هستند.

به گزارش ایسنا،‌ اوسط هاشمی با ببان اینکه عدالت اجتماعی درخشان ترین اصل اسلام است که حرکت در این مسیر منجر به ترقی و پیشرفت می‌شود، در ادامه تعادل اجتماعی و رفتار ایرانی‌، اسلامی و انسانی را محصول رویکرد دولت تدبیر و امید در استان عنوان کرد، به طوری که امنیت مطلوب امروز سیستان وبلوچستان حاصل همین رویکرد است‌.

نماینده عالی دولت در استان محصول رویکرد تعادل را جلب توجه بخش خصوصی به سرمایه گذاری برشمرد و ادامه داد: حدود هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای ساخت دو بیمارستان ۹۰ و ۹۶ تختخوابی در زاهدان سرمایه گذاری شده است که این میل و رقابت برای توسعه قبل از رسیدن گاز به استان در سرمایه گذاران شکل گرفته است.

استاندار ماحصل جاری کردن ایده استان مقصد ناشناخته گردشگران در سال ۹۶ را ، معرفی سیستان وبلوچستان در نمایشگاه گردشگری برلین عنوان کرد و گفت: سیستان وبلوچستان پیشاهنگ تولد ایرانی است و داشته‌های آن از حیث فرهنگی و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری از سایر استان‌ها کمتر نیست.

وی با اشاره به اینکه خبر گازرسانی به زاهدان در تهران و مشهد منفجر شد که نشان از توجه به احیای حق مردم است، تصریح کرد: برای من افتخار این است که توانستم این حق را توام با پوزش در تاخیر سه دهه احیا کنم‌.

نماینده عالی دولت در سیستان وبلوچستان با اشاره به اظهار بعضی در خصوص کوچک شمردن این پروژه بزرگ و اقدام نظام اضافه کرد: ای کاش کسانی که امروز به دنبال کوچک شمردن این خواست مردم هستند، در دوران مسئولیت‌شان با پول فروش ۱۲۰ دلاری نفت ، گاز را به زاهدان می‌رساندند و ما می‌توانستیم در این چهار سال گاز را به منازل مردم برسانیم.

وی پروژه بزرگ گازرسانی به زاهدان را مصداق عینی منویات مقام معظم رهبری دانست که ۷۰ درصد آن در سال ۹۵ اجرایی شد.

هاشمی بیان کرد: عده ای با تحریک افکار عمومی به فکر موقعیت و منافع شخصی و جناحی خودشان هستند نه اینکه درد و رنج مردم را داشته باشند و اگر برخلاف این بود چرا پس از گذشت دو دهه مشکل طوفان شن در سیستان برطرف نشده و حتی یک برگ سند و پژوهش علمی در این زمینه وجود نداشته ولی در این دولت برش اجرایی سند طوفان شن و مدیریت بر منابع آب نهایی شدند.

وی ادامه داد: همیشه از ۸۲۰ میلیون لیتر حق آبه سخن گفته شده در حالیکه نسبت به تبخیر ۳۵۰ میلیون لیتر آب در منطقه توجهی نشده است.

استاندار با تاکید براینکه کار باید بر مبنای رویکرد مسئولانه و با اتکاء به داشته های علمی و تکنولوژی روز باشد یادآور شد که با تصویب طرح آبیاری با لوله در سیستان و اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: