واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

رسیدگی به 2 هزار شکایت با موضوع نماز

قائم مقام ستاد اقامه نماز از رسیدگی به 2 هزار شکایت مردمی با موضوع نماز در سال 95 خبر داد.
تدبیر24 »محمود مظفر روز چهارشنبه با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد اقامه نماز در سال 95 به خبرنگار معارف ایرنا گفت: یکی از برنامه های این ستاد رسیدگی به شکایات مردمی است که تاکنون 2 هزار شکایت مورد بررسی قرار گرفته که برخی از این شکایت ها مربوط به قضا شدن نماز مسافران در برخی پروازها یا کمبود امکانات در نمازخانه های بین راهی بود.
وی افزود: عدم توجه به نماز در برخی ادارات و یا تبدیل بعضی از نمازخانه ها برای فعالیت های غیرمرتبط از دیگر شکایات مردمی بود که به این موارد نیز رسیدگی شد و به مسئولان و مدیران مربوطه تذکر داده شد.
مظفر با بیان وظایف واحدهای نظارت، ارزیابی و برنامه ریزی در ستاد اقامه نماز گفت: دستگاه های برتر در ترویج و اقامه نماز مشخص شدن و از استان های موفق تجلیل شد و همچنین مدیران کل نمونه و گروه های یاوران نماز معرفی شدند.

** برپایی نماز صبح در مساجد
مظفر احیای نماز صبح در 2 هزار مسجد را از دیگر فعالیت های ستاد اقامه نماز در سال 95 دانست و از برگزاری دوره های آموزشی برای مردم و روحانیون در این راستا سخن گفت.
وی افزود: نمازگزاران و ائمه جماعات بسیاری از مساجد برای برپایی نماز صبح در سراسر کشور اشتیاق دارند و برخی از آنان حاضر شدند تا به صورت داوطلبانه در این کار شرکت کنند و هزینه های مربوط به آن را تقبل کنند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز همچنین گفت: این طرح با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان ها، ائمه جماعات، کانون های بسیج، مراکز فرهنگی هنری مساجد و برخی دیگر از نهادها و به همت این ستاد شکل گرفت و اگر از ظرفیت تمامی این دستگاه ها برای اقامه نماز صبح در مساجد استفاده شود، اتفاق خوبی خواهد افتاد.

** مسابقه ای با حضور 300 هزار نفر
وی برگزاری مسابقه تلویزیونی پیام معنویت را از دیگر برنامه های این ستاد دانست که به مدت 20 روز و در ایام برگزاری بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز از 13 شبکه سیما پخش شد.
مظفر گفت: سوالات این مسابقه پیامکی برگرفته از پیام های رهبر معظم انقلاب به اجلاس های سراسری نماز بود و به منظور توسعه و ترویج معارف نورانی نماز در بین مردم صورت گرفت.
قائم مقام ستاد اقامه نماز استقبال مردم را از این مسابقه بی نظیر دانست و گفت: بیش از 300هزار نفر در این مسابقه پیامکی شرکت کردند و هدایایی نیز به برگزیدگان تعلق گرفت.

** تاکید بر شناسایی آسیب های اجتماعی
مظفر پرداختن به موضوع آسیب های اجتماعی در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز را برگرفته از پیام حضرت آیت الله خامنه ای به اجلاس سال گذشته دانست و گفت: بسیاری از دستگاه ها در این زمینه فعال شدند و ستاد اقامه نماز ضمن شناسایی گروه های موثر به آموزش گروه های مختلف پرداخت.
رهبر معظم انقلاب بهمن ماه سال 94 در پیامی به بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز خواستار ترویج این فریضه برای کاستن آسیب های اجتماعی شدند و دست اندرکاران ستاد اقامه نماز موضوع اجلاس بیست و پنجم را نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی قرار دادند.
بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز به همت ستاد اقامه نماز و با همکاری نهادهایی همچون معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و معاونت امور تربیتی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
سازمان صدا و سیما، معاونت پیشگیری قوه قضائیه، معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و اقدامات تامینی، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی از دیگر نهادهایی بودند که در برپایی این اجلاس و بررسی نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی مشارکت کردند.
مظفر گفت: به منظور تبیین نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی دوره هایی برای مربیان روحانی و دانشگاهی برگزار کردیم و همایش های دانشجویی و دانش آموزی در شهرهای مختلف برپا شده است.
وی همچنین از برگزاری همایش نقش نماز در آسیب های اجتماعی با همکاری دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران سخن گفت و اظهار داشت: همایشی در این ارتباط در مشهد برگزار شد و پژوهشگران به ارائه مقالات پرداختند و علاوه بر تهیه فیلم های مستند با موضوع آسیب های اجتماعی سه عنوان کتاب با این موضوع به چاپ رسید.
قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: کتاب نماز و آسیب های اجتماعی با تمرکز بر آسیب های طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی به شناسایی گروه های در معرض خطر می پردازد.
وی همچنین گفت: در همین راستا دوره هایی ویژه زوج های جوان با همکاری وزارت بهداشت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی برگزار شد.

**‌ آموزش 20 هزار مدیر مدرسه برای ترویج نماز
مظفر اجرای طرح مبین ویژه مدارس کشور را از برنامه های ستاد اقامه نماز برشمرد و گفت: این طرح با همکاری 20 هزار مدیر مدرسه در سراسر کشور اجرا شده و این مدیران با گذراندن 24 ساعت دوره آموزشی به اجرای این طرح در مدارس پرداختند.
وی همچنین گفت: آموزش مفاهیم نماز در 2 هزار مهد کودک در قالب طرح «نمازیاوران کوچک» در سال جاری انجام شده که این طرح نیز با همکاری سازمان بهزیستی صورت گرفته و براساس این طرح مربیان و مدیران مهدها، آموزش های لازم را برای انتقال مفاهیم دینی به کودکان گذراندند.
وی افزود: مربیان مهد کودک تلاش می کنند تا آموزه های نماز را در قالب شعر، قصه و بازی به نونهالان آموزش دهند. البته در این سن توقع نداریم کودکان نماز را یاد بگیرند و بخوانند، چون در این سن باید مشغول بازی و تفریح باشند اما همانگونه که کودکان در مهدهای کودک به یادگیری شعرهای کودکانه و لغاتی از زبان انگلیسی می پردازند، بعضی از مفاهیم و آثار و برکات نماز را در قالب شعر و قصه آموزش فرامی گیرند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: