واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

استقرار بیش از 100 خودروی نظامی ناتو در استونی

ده ها دستگاه تانک، خودروهای توپخانه ای و سایر جنگ افزارهای نظامی از انگلیس و آلمان در حال ورود به استونی هستند. وزیر دفاع انگلیس این مساله را بزرگترین استقرار جنگ افزارهای نظامی در شرق اروپا از زمان جنگ سرد می داند.
تدبیر24 »به نقل از خبرگزاری راشاتودی، وزارت دفاع انگلیس گزارش داد، نخستین بخش از صدها خودروی ارتش انگلیس روز چهارشنبه و با استفاده از یک کشتی از بنادر در انگلیس و آلمان وارد استونی شد.

در بیانیه وزارت خانه آمده است، تجهیزات نظامی سنگین شامل دو تانک "Challenger"، خودروهای نظامی "تروآ"، "تیتان" و "Terrier" در حال ورود به یکی از بنادر استونی و استقرار در پایگاه نظانی در تاپا هستند.

وزارت دفاع انگلیس در ادامه بیانیه خود آورده است، این استقرار با هدف حمایت از یک گروه نظامی انگلیسی در استونی صورت گرفته است. همچنین این حضور یکی از بزرگترین استقرارهای ناتو در منطقه محسوب می شود.

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس گفته است: این آغاز یکی از بزرگترین استقرارها در شرق اروپا از زمان جنگ سرد است. در پایان آوریل سال جاری میلادی 800 نیروی ارتش انگلیس با تجهیزات و تانک ها در استونی و در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر خواهند شد.

ناتو نیز با اشاره به این مساله اعلام کرده که این اقدام برای تقویت امنیت در منطقه برای مقابله با تهاجم های روسیه است.

نیروهای آمریکایی، فرانسوی و آلمانی پیشتر در قالب یگان های نظامی بین المللی وارد استونی شدند. در پایان ماه جاری میلادی، 1650 نیروی بین الملل قرار است در پایگاه های نظامی "آماری" و "تاپا" مستقر شوند. پایگاه نظامی "آماری" میزبان نیروهای هوایی ناتو از آلمان است.

این اقدام بخشی از بزرگترین استقرار نیروهای ناتو در این کشور حوزه بالتیک است که سال گذشته میلادی با آن موافقت شده بود. مسکو مکررا این اقدام از سوی ناتو را مورد انتقاد قرار داده و گفته که این اقدام در ادامه روند گسترش فعالیت های ناتو در شرق اروپا و در مرزهای روسیه است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: