واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

پیشرفت پروژه‌های جاده‌ای در دولت یازدهم

با نگاهی فارغ از مسائل سیاسی به ‌راحتی می‌توان دریافت که وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم با دست‌خالی و در زمان خشکسالی مالی دولت، اقدامات بزرگی انجام داده است.
تدبیر24 » باید توجه داشت که در طول سه سال اخیر و بر اساس قانون تعداد ۲۸ پروژه آزادراهی به طول تقریبی ۴۰۰۰ کیلومتر و ارزش تقریبی ۳۴۰ هزار میلیارد ریال و ۲۰ پروژه بزرگراهی با هدف تبدیل به آزادراه به طول ۳۴۰۰ کیلومتر و ارزش تقریبی ۵۶ هزار میلیارد ریال با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است و با وجود عدم تخصیص کامل بودجه این وزارتخانه پروژه‌های بزرگی اجرا شده است. مسئولان مربوطه در حال فعالیت در جاده‌های شمالی ایران به عنوان یکی از مسیرهای پررفت‌و‌آمد در ایام نوروز هستند. درباره وضعیت جاده‌های شمال کشور باید گفت که در حال حاضر یکی از آنها آزادراه قزوین به رشت است که آقای آخوندی از تکمیل آن تا مدتی دیگر خبر داده‌است. اکنون فقط قسمت کوچکی از آن که حدود ۱۱ کیلومتر را شامل می‌شود، تمام نشده، ولی پایان‌ کار آزادراه تهران-شمال هنوز به زمان زیادی نیاز دارد. اقدام جدیدی که بتوان به عنوان فضای ایجادشده جدید در این ایام از آن یاد کرد، وجود ندارد. امیدواریم در ایام نوروز مسئولان انتظامی با اخذ تدابیر مناسب راحتی شهروندان را در تردد این جاده‌ها فراهم سازند. اتمام یا عدم اتمام پروژه‌های جاده‌ای را نمی‌توان به میزان زیادی مربوط به عملکرد دولت‌ها دانست، اما از سرعت عملکرد بالای دولت یازدهم هم در راستای اتمام این پروژه‌ها نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. به عنوان مثال آزادراه تهران- رشت پروژه‌ای است که از زمان آیت‌ا...‌هاشمی رفسنجانی آغاز شد، اما روند پیگیری‌ اتمام این جاده‌ها در دولت‌های مختلف متفاوت بوده است. برای نمونه ساخت پروژه آزادراه تهران- شمال در دولت یازدهم از سرعت بیشتری برخوردار بوده است. باید این نکته را در نظر داشت که اتمام هر پروژه جاده‌ای را نمی‌توان تنها محدود به یک دولت دانست، زیرا زمانی که یک پروژه جاده‌ای مصوب می‌شود و قابلیت اجرا پیدا می‌کند ممکن است اتمام این پروژه در مدت فعالیت چند دولت باشد، زیرا جاده‌سازی یک اقدام زمانبر و بلندمدت است. بنابراین برای تحلیل عملکرد دولت‌ها در این گونه پروژه‌ها باید گفت برای مثال روند پیگیری آزادراه تهران-شمال در دولت قبلی کندتر از دولت کنونی بوده است. همچنین پروژه راه‌آهن قزوین به رشت در دولت یازدهم از سرعت عمل قابل قبولی برخوردار است، اما هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است. یکی از پیامدهای مثبت مسیرهای جدید در جاده‌های شمالی افزایش امنیت و تسهیل در تردد مردم است. افتتاح این مسیرهای جدید به میزان بسیار زیادی می‌تواند به کاهش ترافیک و به دنبال آن کاهش تصادفات جاده‌ای کمک کند. آزادراه تهران- شمال نمونه‌ای از این گونه مسیرهای جاده‌ای است که با راه‌اندازی آن می‌توان حدود ۷۰ درصد سوانح جاده‌ای را کاهش داد.

مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: