واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۷۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

پایان نشست صلح مالی با درخواست مذاکره با افراط‌گرایان

"نشست ملی صلح" در کشور مالی با درخواست برای مذاکره با افراط‌گرایان مستقر در شمال این کشور به پایان رسید.
تدبیر24 »در کنفرانس صلح ملی که در توافق صلح 2015 کشور مالی بر برگزاری آن تاکید شده بود، قرار بود دولت گروه‌های مصلح و شورشیان سابق و اپوزیسیون سیاسی را به منظور دستیابی به چارچوب مشترکی گرد هم آورد، اما اپوزیسیون این کشور تا دقایق آخر این نشست را بایکوت کرد در حالی که شورشیان سابق این کشور نیز تا روز دوم این مذاکرات در آن حضور نیافتند.

با این حال تمامی گروه‌های درگیر در نهایت در مراسم اختتامیه این نشست سه روزه که از روز یکشنبه آغاز شد، حضور یافتند.

در پایان این کنفرانس بیانیه‌ای مورد توافق تمامی اعضا قرار گرفت که طی آن شرکت‌کنندگان برگزاری مذاکره با احمدو کوفا، رهبر افراط‌گرایان مالی و دیگر رهبران شبه نظامیان طوارق توافق کردند؛ اقدامی که احتمالا مورد نارضایتی جامعه جهانی قرار خواهد گرفت.

طوارق گروهی افراط‌گرا محسوب می‌شود که حملات متعددی را علیه نیروهای مالی انجام داده است. این در حالی است که افراط‌گرایان کشور مالی توافق صلح 2015 را با هدف آرام کردن شورش‌های جدایی‌طلبانه در این کشور حاصل شد، امضا نکردند و با وجود مداخله نظامی تحت رهبری فرانسه، آنها به شورش‌های خود ادامه دادند.

با این حال رییس جمهور مالی در اظهارات خود طی مراسم اختتامیه این کنفرانس خاطرنشان کرد، کمیته‌ای متشکل از کارشناسان، مسوول بررسی گزینه‌های موجود برای حل مساله شمال کشور خواهد بود در حالی که این گروه همچنین پیش‌نویسی برای چگونگی آشتی ملی و وحدت در مالی تهیه خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: