واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

تیلرسون نشست شورای امنیت درباره کره‌شمالی را هدایت می‌کند

سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد، وزیر خارجه ایالات متحده قرار است ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل در باره مساله برنامه اتمی کره شمالی را که ۲۸‌ آوریل سال جاری میلادی برگزار می‌شود، برعهده داشته باشد.
تدبیر24 »به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی به دلیل متوقف نکردن برنامه‌های اتمی و موشکی‌اش از ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های سازمان ملل است. شورای امنیت این سازمان نیز تحریم‌ها را در پی پنج آزمایش اتمی این کشور آسیایی تشدید کرده است.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در جریان یک نشست خبری و با اشاره به برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در ۲۸ آوریل سال جاری میلادی با هدف متوقف کردن برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی گفت: باید درباره این مساله به گفت و گو بپردازیم. شورای امنیت سازمان ملل باید راهی را برای متوقف کردن پیونگ یانگ و دست کشیدن این کشور از این برنامه‌ها بیابد. ما باید راهی پیدا کنیم و برای این منظور بسیاری از وزرای خارجه کشورها باید در این مساله شرکت داشته باشند.

این برنامه به ریاست رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح شده که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین قرار است در روزهای آتی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش در منطقه مارالاگو در فلوریدا که متعلق به ترامپ است، دیدار کند.

نیکی هیلی ادامه داد: آمریکا مدت‌هاست که به دنبال کمک گرفتن از چین برای حل مساله کره شمالی است اما ما تاکنون اقدامی موثر از سوی پکن ندیده‌ایم. دولت کنونی آمریکا به دنبال این است که چین این بار به طور حتم کاری انجام دهد.

ماه گذشته میلادی، وانگ یی، وزیر خارجه چین پس از گفت و گو با تیلرسون در پکن اعلام کرد که مساله اتمی در شبه جزیره کره بین آمریکا و کره شمالی است. البته چین به استفاده از روش‌های دیپلماتیک برای حل این مساله متعهد است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: