واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۷۴۰۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

انتخابات، بهترین فرصت برای ایجاد همدلی است

یک عضو فراکسیون امید مجلس، مشارکت گسترده مردم در انتخابات را منوط به وحدت و همدلی تمام نیروهای سیاسی درون نظام دانست و تاکید کرد که باید همه از تهمت زدن و بی اخلاقی ها فاصله گرفته و سعی در حذف گروه های سیاسی نکنند، چون امروز بهترین فرصت برای ایجاد همدلی است.
تدبیر24 »فاطمه سعیدی در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (سه شنبه) مجلس با بیان اینکه کمتر از  دو ماه به برگزاری دو انتخاب مهم و حیاتی در کشور زمان باقی مانده است گفت: لازم است همه برای مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخابات پرشکوه تلاش کنند. دستیابی به این مهم نیازمند وحدت و همدلی تمامی نیروهای سیاسی درون نظام است، لذا باید از تهمت زدن ها و بی اخلاقی ها فاصله گیریم.

وی افزود: این که یک گروه با در دست داشتن تریبون های رسمی و به دلیل داشتن پایگاه در حاکمیت در صدد حذف گروه دیگری برآید، صحیح نیست چون امروز مهمترین فرصت برای ایجاد همدلی است. اگر محدودیت ها برداشته شود مردم نیز استقبال کرده و بار دیگر همه فرزندان انقلاب با تمام توان برای سربلندی ایران تلاش می کنند.

این عضو فراکسیون زنان ابراز امیدواری کرد که مردم در 29 اردیبهشت مجددا به دولت تدبیر و امید رای دهند تا مسیر عقلانیت و اعتدال در اداره کشور تداوم یابد. همچنین در انتخابات شوراها زنان توانمند را برای حضور در عرصه های مدیریتی انتخاب کنند.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه سال 95 سالی پر از اتفاقات تلخ و شیرین بود، گفت: شیرینی اتفاقات در کسب موفقیت های اقتصادی و اوج آن در اجرای برجام بود و اتفاقات تلخی مانند حادثه قطار، پلاسکو و اوج آن فوت آیت الله هاشمی رخ داد، آیت الله هاشمی که یار و همرزم دیرین امام(ره) و رهبری بود و با سعه صدر و ایستادگی بر اصول انقلاب چند دهه مبارزه و نقش آفرینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد. ایشان همواره به عنوان یکی از ارکان خیمه انقلاب در کنار رهبری قرار داشت و حتی در روزهایی که از تریبون ها علیه اش نطق می کردند و حتی صدا و سیما از پخش تصویرش خودداری می کرد، باز هم صبورانه آن را تحمل می کرد و امروز نیز در کنار  امام عزیز ان شاء الله از رحمت خداوند بهره مند می شود.

نماینده تهران با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: پلاسکو حادثه تلخی بود که روح مطالبه گر شهروندان را تاثر برانگیز کرد اما متاسفانه نتوانست روح عذرخواهی را در مسئولان بیدار کند.

وی همچنین در ادامه نطق خود با انتقاد از وضعیت امنیتی دانشگاه ها گفت: در حالی دانشجویان آخرین ترم تحصیلی را در دولت یازدهم سپری می کنند که بسیاری از دانشجویان و تشکل های سیاسی با برخورد سخت و امنیتی مواجه شده، رویکردی که مهمترین وعده ریاست جمهوری درباره ریشه کن کردن فضای سیاسی و امنیتی در دانشگاه‌ها را محقق نمی کند، لازم است برای برچیده شدن نگاه امنیتی به فعالیت های سیاسی دانشجویان فکر اساسی در مجموعه دولت و سایر نهادهای مرتبط شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وضعیت معیشت معلمان، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون تمامی دولت ها، وعده بهبود وضعیت معیشت و حفظ منزلت فرهنگیان را دادند اما هیچکدام در تحقق این وعده موفق نشده‌اند. لازم است همگان فکری برای این موضوع کنند و همچنین تبعیض های ناروا میان بازنشستگان، فرهنگیان و سایر بازنشستگان نیز برچیده شود.

سعیدی در پایان با تاکید بر لزوم توجه و اعتماد به جوانان گفت: باید از مدیران تازه نفس و متخصصان جوان استفاده شود چون در غیر این صورت در سال های آینده با بحران و خلاء مدیریتی مواجه می شویم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
معنای شرکت وسیع مردم در انتخابات این است که مردم‌سالاری دینی در کشور تثبیت شده است؛ معنای آن این است که نظام جمهوری اسلامی توفیق یافته است که مردم‌سالاری را در کشور نهادینه کند؛ این چیز کمی نیست من به شما جوانها و به همه عناصری که صاحب فکرند در سرتاسر کشور عرض میکنم: این نعمت بزرگ [انتخابات] را ناسپاسی نکنیم
نظر شما: