واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۷۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

درگیری مخالفان دولت ونزوئلا با نیروهای پلیس/ اعتراضات ادامه دارد

معترضان در ونزوئلا با پرتاب سنگ به سمت پلیس این کشور در چهارمین تظاهرات علیه دولت کاراکاس و رئیس جمهوری، خشم خود را ابراز کردند. پلیس هم با شلیک گاز اشک‌آور دست به اقدام متقابل زد.
تدبیر24 »این راهپیمایی اعتراضی به دلیل خشم و عصبانیت مردم ونزوئلا از حکم ۱۵ سال ممنوعیت فعالیت سیاسی انریکه کاپریلس، رهبر اپوزیسیون این کشور صورت گرفته است.

کاپریلس در انتخابات ۲۰۱۳ ریاست جمهوری ونزوئلا با اختلاف کمی مغلوب نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور شد و یکی از منتقدان سرسخت رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

این اقدام از سوی دولت کاراکاس، کاپریلس را از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی بازمی‌دارد.

راهپیمایی همراه با خشونت روز شنبه معترضان به این حکم صادره علیه کاپریلس با مقابله پلیس و شلیک گاز اشک‌آور به سوی معترضان همراه بود.

"خوآن آندرس مخیا"، یکی از قانونگذاران اپوزیسیون گفت: پلیس با گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی از معترضان پذیرایی کرد. آنها به دنبال حمایت از دیکتاتوری هستند اما ما می‌خواهیم به سمت جلو پیش برویم.

معترضان ماسک پوش به سمت پلیس کوکتل مولوتف و سنگ پرتاب می‌کردند و در جریان این تظاهرات خشن دو مامور پلیس مورد اصابت کوکتل مولوتف قرار گرفتند. همچنین دست کم ۱۷ تن زخمی شدند که شهردار یکی از مناطق کاراکاس نیز در میان آنها دیده می‌شود.

در همین حال، کاپریلس نیز در پیام توئیتری خود پس از برگزاری این راهپیمایی اعتراضی نوشت: فرمان مادورو چیست؟ ما را بکشند؟ اگر آنچه که شما می‌دانید، اتفاق بیفتد، شما می‌دانید که چه کسی مسئول است و چه کار باید کرد.

همچنین قرار است راهپیمایی اعتراضی دیگری در روزهای آتی برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: