واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۷۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

ایران علاقه‌مند به بهره‌برداری از ظرفیت‌های سنگاپور است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی روز گذشته با وزیر مشاور در وزارت امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور دیدار کرد.
تدبیر24 »دو طرف در این ملاقات درباره روابط دوجانبه و به ویژه همکاری‌های اقتصادی و دانشگاهی بین دو کشور گفت‌وگو کردند. 

محمد مالکی عثمان در این دیدار با اشاره به اینکه سنگاپور کشوری کوچک و فاقد منابع طبیعی است، به گونه‌ای که نیازهای خوراکی، اقلام کشاورزی و حتی آب مصرفی خود را از دیگر کشورها وارد می‌کند، گفت: کشور ما با یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم و با رفع فساد و همچنین با بهره‌گیری از همگرایی منطقه‌ای در قالبی همچون آ.سه.آن، توانسته است از وضعیت اقتصادی و اجتماعی مطلوبی برخوردار شود. 

او اظهار داشت: سنگاپور آماده است تجربه‌های خود را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد و آماده است که از تجربه‌های ایران نیز استفاده کند. 

مالکی عثمان با اشاره به تجربیات ایران در زمینه مبارزه با تروریسم اظهار داشت: متاسفانه تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی در منطقه جنوب آسیا نیز نفوذ کرده‌اند و تجربه‌های ایران می‌تواند برای کشورهای منطقه مفید باشد، زیرا جمهوری اسلامی ایران توانسته است با این گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق وارد نبرد شود. 

او علاقمندی خود را در زمینه همکاری‌های دانشگاهی و جذب تعداد بیشتری از دانشجویان ایرانی اعلام و اشاره کرد که با توجه به دیدار از شهر اصفهان و گفت‌وگو با مسئولان این شهر، همکاری‌های مربوط به فعالیت‌های گردشگری دارای ظرفیت بالایی است. 

سیدکمال‌الدین خرازی هم با ارایه توضیحاتی درباره جایگاه شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: ما هم علاقه‌مندیم از تجربیات سنگاپور در حوزه توسعه بهره ببریم و در ایران تلاش می‌شود که از اتکا به نفت کاسته شود و درآمدهای نفتی صرف توسعه و عمران شود. 

او افزود: با توجه به تمرکز صحبت‌های وزیر درباره تمرکز سنگاپور بر تحقیق و توسعه به ویژه در زمینه فناوری‌های پیشرفته، جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است از این ظرفیت‌های سنگاپور بهره‌برداری کند. 

خرازی همچنین توصیه کرد تعامل میان موسسات راهبردی و تحقیقاتی دو کشور ارتقا یابد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: