واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۷۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
نایب رئیس سنای ایتالیا:

پول هزینه های تسلیحاتی را میان سوری ها پخش کنیم

'لوئیجی دی مایو' نایب رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا با انتقاد از حمله موشکی آمریکا به سوریه گفت: اگر پول هزینه های تسلیحاتی را میان سوری ها پخش کنیم به آنها کمک بیشتری می کردیم.
تدبیر24 »نایب رئیس سنای ایتالیا از حزب 'جنبش 5 ستاره' دیروز (یکشنبه) در حاشیه کنفرانسی در 'ایورا' در شمال این کشور در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگاران ضمن انتقاد از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه گفت: موشک هایی که آمریکا به سوریه پرتاب کرد، حداقل 60 میلیون یورو هزینه برداشته است. اگر آنها به جای این موشک ها 60 میلیون یورو اسکناس برروی مردم سوریه می ریختند، آنها را بیشتر کمک می کردند.
وی افزود: ما چقدر در حال هزینه کردن در تسلیحات هستیم؟ اگر این پول را به مردم این کشور که در شرایط دشوار زندگی می کنند، می دادیم یقینا اآنها را بیشتر کمک می کردیم.
خبرگزاری آجی ایتالیا نیز دیروز در گزارشی به هزینه مربوط به موشک های آمریکایی اشاره کرده و نوشت: آمریکا 100 میلیون دلار برای پرتاب 59 موشک Tomahawk به پایگاه هوایی سوریه هزینه کرد. هر یک از این نوع موشک ها بیش از یک میلیون و 590 هزار دلار قیمت دارد.
گروه های پارلمانی حزب پنج ستاره در مجلس سنا و در پارلمان اروپا نیز در پی حمله موشکی آمریکا به سوریه اعلام کردند: حملات آمریکا علیه سوریه می تواند نقض آشکار حقوق بین المللی محسوب شود.
این گروهها افزودند: این حمله برای چندمین بار ارزش واقعی سازمان ملل را نزد قدرت های جهانی نشان داد. به عبارتی سازمان ملل هیچ ارزشی برای قدرت های جهانی (امریکا) ندارد. پس از 20 سال اشتباه، ظاهرا چیزی تغییر نکرده است. ما یک لیبی دیگر، یک عراق دیگر و یک افغانستان دیگر نمی خواهیم. ایتالیا باید خارج از این خطر بماند و به ماده 11 قانون اساسی احترام بگذارد.
آمریکا جمعه هفته گذشته به بهانه حمله شیمیایی صورت گرفته در سه شنبه همین هفته خان شیخون در استان ادلب، در نخستین اقدام خود علیه دولت و ارتش سوریه 59 موشک کروز به پایگاه الشعیرات در حومه حمص پرتاب کرد.
این در حالیست که دولت سوریه به کارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده و هیچ تحقیقی هم تاکنون درباره مسبب این حمله شیمیایی انجام نشده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: